karamelldrottningen

Trådstartare
Får inte vara med i visningsantalet. Såg det nyligen av en slump och har nu testat öppna flera nya trådar och samma sak där. Då är ju hela antalet visningar helt missvisande om inte alla räknas?
 
Nu är jag inte 100% säker på vad ni frågar men vad jag vet körs uppräkningen av antalet visningar en tråd har ett par gånger per timme, vilket gör att siffran inte ändras innan nästa körning. När körningen sker räknas alla visningar upp.
 
Nu är jag inte 100% säker på vad ni frågar men vad jag vet körs uppräkningen av antalet visningar en tråd har ett par gånger per timme, vilket gör att siffran inte ändras innan nästa körning. När körningen sker räknas alla visningar upp.
Fast det kan inte stämma då andras inlägg uppdateras betydligt fortare än så och kommer med i visningsantalet.
 
Jag förstår nog fortfarande inte riktigt vilken siffra, var, det gäller?

Under varje tråd står det ”antal visningar” där står det hur många som läst tråden, eller gått in på den. Men antalet stämmer inte så egentligen skulle den infon kunna tas bort när den ändå är felaktig :)
 
Under varje tråd står det ”antal visningar” där står det hur många som läst tråden, eller gått in på den. Men antalet stämmer inte så egentligen skulle den infon kunna tas bort när den ändå är felaktig :)
Jag gör ett försök till att förklara.

Visningssiffran stämmer inte alltid, men alla visningar räknas. Det innebär att den körning som sker på servern två? gånger per timme ser till att räkna upp alla visningar som skett sedan sist. Eventuellt kan det vara så att en uppräkning även sker om det kommer ett svar i tråden.

Alltså visningssiffran är inte alltid 100% aktuell, men alla visningar räknas och uppdateras vid nästa serverkörning.

Anledningen till att detta inte sker omedelbart är att det skulle kunna skapa en rejäl seghet på servern om alla visningar skulle uppdateras omedelbart.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 297
Senast: cili
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
963
Senast: fio
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp