Syntetsadel i dressyr??

MaRomer

Trådstartare
jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig att hitta en sntetsadel i dressyr. storleken ska vara 17" och därför har jag ett stort problem. 16,5" är lite för liten och 17,52 är för stor. vad jag vet finns det inte många sadlar i stl 17" så jag skulle bli tacksam om ni kunde ge mig lite tips om märken osv.

//Malin

sadlarna brukar variera i storlek, 17½ behöver inte alla vara lika stor som en annan 17½:a...så bästa är at åka runt och provsitta i några olika modeller.

Griffin finns i 17 och det gör Wintec med.

Horse Saver är stora i storlekarna så 16,5 skulle du nog passa i utan problem.

Det är väl vanligare att sadlar finns i 16, 17 än i halvstorlekar?! I alla fall så vet jag helt säkert att Wintec och Griffin finns i 17", även Maxam och Horsesaver skulle jag tro. Vet inte om det finns fler syntetsadlar på marknaden faktiskt :crazy:

okej..bra då vet ja lite mer..vet ni några priser på dessa??? wintec ligger vel på 5000:- - 7000:- ny!!??
jag har inte bra erfarenhet av wintc tycker den är låg baktill o det ä det sista ja behöver..

//Malin

Jo, Wintec ligger väl däromkring. Griffin är klassen billigare och Maxam ännu ett snäpp billigare.
Jag har en Wintec allround som jag personligen trvis väldigt bra med, men den passar förstås inte alla hästar och ryttare.
Griffin dressyr har jag provridit i, jag gillade den i övrigt men tyckte att den var lite bred i sitsen. Nu var det en äldre modell, så det kan hända att de nyare är smalare (det är ju trenden hos många andra märken så).

ja har en korsning fjord/nord. 152 cm mkh. mmkt smal o smäcker så ja behöver normal bom eller smalare...tack för hjälpen nu vet ja lite mer vad det finns på marknaden.. :D

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
241
Senast: sweep
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31