Syr eget till hästen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare L_G
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 407
L

L_G

Är det någon som syr sina egna grejer till hästen? Så som vojlockar, täcken eller annat. Jag har jätte många ideer och ska börja sy egna grejor. Vore kul att se om nån annan syr saker till hästen också! :) Vore kul att se bilder också! :) :bow:

Sv: Syr eget till hästen

Jag gjorde det som tonåring, men insåg efter ett täcke och en kviltad vojlock att det inte var värt pillret då jag kunde jöpa snyggare grejor istället.

Jag skulle inte våga... om det blir fel å grejjerna går sönder å pollen fastnar i den eller nåt.. eller om tyget är fel så han får konstiga sår å skav å sånt:P senså vet jag inte mcyket om hur man syr å så.. så det skulle nog inte bli så snyggt:Phaha ...

Men förra foderpollens ägare sydde ALLT till den.. typ träns å så oxå:P

Något schabrak har det blivit och sen ludd till grimman...

jag har gjort ett schabrak och ett ländtäcke på syslöjden, det är allt. :p Ländtäcket var dock en smula för litet så när jag tänkt slänga det insisterade en annan hästägare på att få köpa det av mig. Jag ville inte ha betalt utan tyckte att hon kunde väl lika gärna ta det, men hon skulle envist ge mig minst 100kr. Så där känade jag en lite hacka. ;)

sen har det väl blivit några ludd till tränset och liknande.. men inget som jag använt direkt.

Jag köpte tyg för några veckor sen för att sy ett ländtäcke till min häst i gult "reflextyg" men jag hann bara sy täcke till hunden när jag var hemma hos mamma (som har symaskin) och nu har jag ingen häst längre så det är inte lönt att sy upp det endå..

Någon som vill köpa tyg till ett ländtäcke i strl cob :angel: färdigklippt o allt, bara o sy ihop ;)

Senast ändrad:

Nej, ländtäcket är jag tyvärr inte intresserad av :D , men jag undrar däremot var någonstans du fick tag i reflextyget? Vi har en stor tygaffär på rimligt avstånd. Trodde att de i princip hade "allt", dock har de inte neon/reflextyg. Tar tacksamt emot tips på var jag kan köpa sånt! Gärna postorder om det är långt i från där jag bor (NÖ Skåne).

Gjorde den på syslöjden. Det var den som totalt fick mig att tappa tålamodet!

Jag köpte mitt här i växjö, det är inte helt vattentätt utan "vattenavstötande" huruvida det reflexkterar ljus det vet jag inte men det reflekterar iaf mer än mörkt tyg ;) det är iag neongult.. Kan ta ett foto på hundens färdiga täcke..

Nej, gjorde ett fleece täcke för tio år sen, men det var så hiimla fult och det tog lång tid. Då betalar jag hellre några hundralappar extra och köper ett färdigt täcke. Sen ska det ju vara märkesgrejor också..... :p :angel:

syr inte så mycket, men knyter desto mer.

knyter vanliga träns
grimmor
ridgrimmor
martingal
brösta
grimskaft
tyglar
inspänningstyglar
hönät

självklart syr jag skydd att ha runt, då det jag knyter oftast är i balsnöre

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: tara
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
640
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Atletix