Systemkamera väska

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Tarzzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 5 005
Sv: Systemkamera väska

Får det plats bra i den väskan?
Jag har tittat på den flera gånger nu sen jag fick min kamera! Lagom prisklass och hade varit kanon om det får plats ett extra objektiv oxå.
Hur är storleksskillnaden på hus mellan din kamera och en nikon d40?

jag har 3 st LowePro i olika storlekar... beroende på hur mkt jag vill kånka med mig, bara väskorna har kostat över 2000 kr :)

KL

Hade flertalet mellanväskor av axelmodell tills jag bytte till en rygga som följer med nästan på varje jobb, en computrekker AW, sväljer precis det jag vill ha med mig på jobb, även en 15.4 tums lap.

Jag har också en Pretty Boy, (L) tror jag bestämt.
Jag tycker att den är liten :o

men å andra sidan är den röd och silvrig, så det gör inte så himla mycket :angel:

Har nu en Lowepro Rezo 160, men har redan vuxit ur den. Ska inhandla en Lowepro SlingShot 200 AW :love:

Den är faktiskt i minsta laget, om man vill ha med sig fler objektiv än.. typ tre :)
Men i USA hängde den med i stort sett överallt(förutom på berg-o-dal-banorna) och jag lyckades pula ned ytterligare ett objektiv än de jag beskrev ovan, plus GPS, "filofax"-liknande sak samt en plånbok. Det krävde bara lite smart stuvande :D Resehandlingarna låg säkert i det innersta innerfacket iom tre olika kardbordband som skyddade dem. Väskan var något tung att släpa på och solbrännan blev ju lite lustig efter axelremmen, men jag tycker den var jättebra som kamera-/handväska på resan :)

Jag skulle satsat på en ryggsäck, jag har en i axelmodell i en mellanstorlek, och det får nästan aldrig följa med för jag tycker den är så omständig att släpa på. Tar oftast kameran som den är och önskar jag att jag hade ett annat obektiv att byta till får jag leva med den saknaden. Lite tråkigt, men som sagt jag och väskan kommer inte överens.

Gisses, jag förstår att jag ligger rejält efter i utvecklingen...
Jag knölar ner min digicam i handväskan. :o
En nikon d40...
Den ligger bra i väskan, och plånbok, cigg och snus rymmer med.
Mobilen med om jag knölar lite. :angel:

Jag ska bannimej sy en kameraväska tror jag. I luddtyg. :D

(är nog bättre på att sy väska än o ta bilder tyvärr, alla mina blir blurr typ... :D)

*KL*
Vi har precis inhandlat en Lowepro Fastpack 250. Vi tvekade mellan Fastpack och Slingshot, men valde Fastpack pga den jämnare belastningen på ryggen. Även med Fastpack kan man ju dra fram den hängandes över ena axeln, och ta ur kameran ur sidoöppningen.
Verkar kanonbra, men tyvärr har jag inte fått prova den. Den kom i fredags, och maken drog med den till Norrland och älgjakt på lördag morgon.
Annars åker kameran i nätkassen på barnvagnen!

Har nu en Lowepro Rezo 160, men har redan vuxit ur den. Ska inhandla en Lowepro SlingShot 200 AW :love:

Du ska inte passa på att ta en 300 på en gång då? Så slipper du känna att det blir trångt på en gång.

Har lurat på det faktiskt :o Hellre för stor än för liten :angel: Måste bara bli rik först :o pensionen tog slut för länge sen :(

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i... 2 3
Svar
54
· Visningar
3 332
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 688
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka