Systemvetenskap

chiliconcarne

Trådstartare
Någon som pluggat/ar informatik, systemvetenskap, systemutveckling ?
Vad jobbar ni med efter utbildningen?
Funderar på att börja studera nästa höst antingen systemvetenskap/systemutveckling på högskola eller annan IT-utbildning på YH om jag hittar någon lämplig.
 
Jag pluggade en hybrid-variant av systemvetare på DSV. Vår utbildning syftade till att bygga en brygga mellan IT- och marknadsavdelningar, idag jobbar jag med webbstrategi och de jag pluggade med jobbar från allt med SEO, webbutveckling, apputveckling till att jobba på företags IT-avdelning.

Skicka PM om du har mer detaljerade frågor :)
 
De jag pluggade med jobbade 1-2 år efter examen med/som bland annat testare, utvecklare (.net), management, business intelligence, webbutvecklare (php/js) eller som trainee för att gå vidare till liknande tjänster. Jag pluggade ett 3-årigt universitetsprogram där några valde att läsa ett extra år på masterprogram.
 
Jag har läst 4 år systemvetenskap, blev klar för ca 20 år sedan ;). Jobbar med utveckling, främst front-end i .net och node.js. Du kan höra av dig på pm om du vill veta mer.
 
Mamma pluggade systemvetenskap för typ 20 år sedan. Innan jobbade hon som programmerare och efteråt fick hon jobb som kravfångare. Hon är alltså länken mellan kund och programmerare, interna kunder då hon under hela sitt yrkesliv jobbat på försäkringskassan.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kommer att ha en samhällsvetenskaplig kandidatexamen i januari då kommer jag att börja söka nytt jobb. Har jobbat på olika myndigheter i...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Eurydome
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 905
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 732
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden
  • Löss

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp