Sytanterna, titta hit!!

dressyrglasyr

Trådstartare
Hej! Jag måste ha svar på detta inom kort, är jättejättetacksam för svar!
Är kass på tyger, men måste ha ett tunt,stretchigt och slitstarkt tyg! Ska sys på skumplast. Vet ni om det finns något sådant? :)

Sv: Sytanterna, titta hit!!

ite svårt att råda när man inte vet vad du ska ha det till? Men dra-på-lakan är ju i stretch?

Om det skulle vara någon form av dyna så avråder jag från stretch. Det funkar sannolikt inte alls.

Kan du inte precisera mer vad det är du ska sy?

Tack för svar! Ska kolla på baddräktstyg eller något lycrablandat, problemet är att det måste vara tunt och dessutom måste det finnas i metervara.
Tyvärr får jag inte gå in på vad jag ska göra eftersom det är en produkt, håller på med prototyp nu!

oki, då är jag med.

Då råder jag dig att kontakta någon med ett proffssortiment av tyger. Tapetserare tex. Många tapetserare klär inte bara om möbler utan lagar allt från bilklädslar till speedwayställ, båtkapell och gardiner... De har tillgång till de stora leverantörerna och deras tygprover.

Beroende på vad det är du ska tillverka så kommer det att krävas olika saker av tyget. Flamskyddat? Tåligt för nötning? Tyger finns klassade i fler varianter än man kan drömma om, det har jag fått lära mig efter att ha följt bekanten i verkstaden under många år.

Liknande trådar

Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
381
Senast: misswilma
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 025
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 941
Senast: Nota
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 320
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka