Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag provade bara livet och konstaterade att den kommer bli för stor. Svårt att prova omlott tycker jag, när man inte riktigt vet hur mycket omlott delarna går. Tyget kostade 10 kr/m så det var värt att försöka med hela klänningen tyckte jag. Nu vet jag att just den modellen inte passar mig.
En storlek mindre hade inte gått, då hade midjan blivit alldeles för smal.
Fast du kan ju göra livet en strl mindre över byst och axlar, men behålla storleken vid kjolen 😊det är ganska vanligt att behöva blanda två olika storlekar.
 
Fast du kan ju göra livet en strl mindre över byst och axlar, men behålla storleken vid kjolen 😊det är ganska vanligt att behöva blanda två olika storlekar.
Men nu sa ju storlek som sagt att det skulle passa perfekt ;)
Axlarna kan jag absolut inte göra mindre, då kan jag inte röra mig!

Jag lär inte göra mönstret igen, gillade det inte riktigt. Jag brukar blanda upp till fyra olika storlekar så det här jag koll på.
 
Har ju massor med stuvar i olika storlekar. De tar plats och räcker inte till så mycket. Lapptäcke i all ära men det blir lite tjatigt. Så jag fick den briljanta idén att göra kattleksaker!
16258964225164785799650721285337.jpg

Den ska få öron så fort jag hittat filt (jag har flera färger, någonstans i röran..) och broderade ögon.

Har gjort två såna möss innan som varit mycket uppskattade. Tänkte att jag skulle göra en hög och se om det går att sälja till förmån för katthemmet.
Får väl se om jag kommer så långt. Men det är ju tanken som räknas :angel:
 
Men nu sa ju storlek som sagt att det skulle passa perfekt ;)
Axlarna kan jag absolut inte göra mindre, då kan jag inte röra mig!

Jag lär inte göra mönstret igen, gillade det inte riktigt. Jag brukar blanda upp till fyra olika storlekar så det här jag koll på.
Har du testat att välja storlek efter måttet över bysten och sen göra en FBA (full bust adjustment)? Nu tänker jag mest generellt, eftersom du inte vill göra just den här igen. För har för mig du ofta får dom lite stora just i livet? 🤔
 
Har du testat att välja storlek efter måttet över bysten och sen göra en FBA (full bust adjustment)? Nu tänker jag mest generellt, eftersom du inte vill göra just den här igen. För har för mig du ofta får dom lite stora just i livet? 🤔

Jag trodde fba var mer för större byst?
Mitt problem brukar vara det det är för mycket plats över just brösten (a-kupa, men stor bröstkorg).
 
Jag trodde fba var mer för större byst?
Mitt problem brukar vara det det är för mycket plats över just brösten (a-kupa, men stor bröstkorg).
Om man har 3" eller mer I skillnad från måttet över bysten och full bust så kan man behöva göra det även om man tycker att man har liten byst, då bysten mått annars ger en storlek (eller fler) större än man behöver.
Men är du verkligen säker på att du har A-kupa? 🙈 Tycker du ser ut att ha mer byst än så. Förlåt om det blir mycket fokus på dig och din kropp nu! Jag menar absolut inget illa, försöker bara hjälpa till så mönstren passar bättre! ❤️
 
Om man har 3" eller mer I skillnad från måttet över bysten och full bust så kan man behöva göra det även om man tycker att man har liten byst, då bysten mått annars ger en storlek (eller fler) större än man behöver.
Men är du verkligen säker på att du har A-kupa? 🙈 Tycker du ser ut att ha mer byst än så. Förlåt om det blir mycket fokus på dig och din kropp nu! Jag menar absolut inget illa, försöker bara hjälpa till så mönstren passar bättre! ❤️

Det är lugnt :)
Jag har mätt och donat, det är en a-kupa möjligen liten b (lite olika på olika märken och modeller).
Det skiljer 1" mellan över och full.
 
Jag trodde fba var mer för större byst?
Mitt problem brukar vara det det är för mycket plats över just brösten (a-kupa, men stor bröstkorg).
Det borde väl gå att tänka likadant men baklänges för att göra en justering om utrymmet just över bysten behöver minskas utan att få överdelen i övrigt mindre?
 
Jag har sytt ett par "tiktok leggings" 😅 mönster och tyg är från Greenstyle. Har någon av er sett var man kan köpa sånt här tyg i Sverige? Vänstra bilden är true color, förstår inte varför det var omöjligt att få rätt färgåtergivning på baksidan 🤨
IMG_20210710_102004.jpg
 
Det är lugnt :)
Jag har mätt och donat, det är en a-kupa möjligen liten b (lite olika på olika märken och modeller).
Det skiljer 1" mellan över och full.
SBA! Då blir du av med extratyget just över bysten. De flesta mönster är ritade för 2” skillnad(b-kupa för symönster). :)
 
SBA! Då blir du av med extratyget just över bysten. De flesta mönster är ritade för 2” skillnad(b-kupa för symönster). :)

Jo jag har koll på det. Men det är så tråkigt att hålla på med så jag brukar skippa det :angel: Det mesta sitter bra ändå. Det är just omlott som inte blir bra.
 
Jag provade bara livet och konstaterade att den kommer bli för stor. Svårt att prova omlott tycker jag, när man inte riktigt vet hur mycket omlott delarna går. Tyget kostade 10 kr/m så det var värt att försöka med hela klänningen tyckte jag. Nu vet jag att just den modellen inte passar mig.
En storlek mindre hade inte gått, då hade midjan blivit alldeles för smal.
Du kan ju ha en storlek i midjan och sedan en annan i axlar och ärmar. Ser lite ut som att du dragit lite i tyget när du fållat på snedden. Är ju lätt att göra det och det stretchar ju när det är klippt på snedden med.
 
Du kan ju ha en storlek i midjan och sedan en annan i axlar och ärmar. Ser lite ut som att du dragit lite i tyget när du fållat på snedden. Är ju lätt att göra det och det stretchar ju när det är klippt på snedden med.

Det är inte fållat, det sitter ett band med mellanlägg på insidan (eller infodring om man så vill). Mycket möjligt att jag råkat dra.
Jag har koll på hur man graderar mellan storlekar. Men som jag sagt, enligt måttabellen skulle den här storleken vara perfekt då därför gjorde jag inte det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
751
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 925
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
715
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
965
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp