Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sthu Har du provat att använda extra stark sytråd till just grenen? Gütermann har en variant men det finns såklart andra märken också. Det går ju att köpa en rulle och testa på ett existerande par byxor som behöver förstärkas och se om det har någon effekt.
 
Fast jag har ju det problemet med alla mönster jag testat. Och visst kan jag prova att lägga ut ännu mer, men påverkar det inte passformen?
Som det lät i ditt inlägg tidigare hade du ett särskilt mönster du använde för det var lätt att ändra, jag fick inte uppfattningen att du testat flera olika. Men om det är så på alla mönster så gör du antingen ett konstruktionsfel eller så behöver du helt enkelt lite mer plats än vad mönstret ger.
Jag menar att du bara ska lägga till lite på mönstret enligt den streckade linje jag ritat som exempel. Det borde inte påverka passformen så det syns. Har du bild på något av byxorna när du har dem på dig? Lättare att ge råd om vi kan se hur dom sitter, kan ju vara så att vi kan se något i passformen som kan ge hänvisning till om det är för trångt någonstans.

Snapchat-853657117.jpg
 
Fast jag har ju det problemet med alla mönster jag testat. Och visst kan jag prova att lägga ut ännu mer, men påverkar det inte passformen?
Har du provat mäta höft och röv osv när du sitter ner? Jag måste göra en storlek större än jag ”borde” jämfört med måttet när jag står upp pga expanderar tydligen mycket :D Om det inte är stretch i tyget såklart.
 
Har du provat mäta höft och röv osv när du sitter ner? Jag måste göra en storlek större än jag ”borde” jämfört med måttet när jag står upp pga expanderar tydligen mycket :D Om det inte är stretch i tyget såklart.

Japp, det har jag. Storleken ska stämma.
Kom på att jag har ett par shorts som hållt bra, samma modell som byxor som inte hållt. Samma tråd, samma storlek, samma typ av tyg.

@Trott jag har typ sex olika mönster varav ett jag gillar och helst använder. Inser att jag var lite otydlig där.
 
@Linta jag skiljer tydligen 12 cm över röven när jag sitter mot står 😂🙈 "bara" 4 cm på låret.
Inte undra på det är ganska mycket rörelsevidd I vävda mönster 😂

@sthu prova rita eget mönster är ganska nästa steg då?
 
@Linta jag skiljer tydligen 12 cm över röven när jag sitter mot står 😂🙈 "bara" 4 cm på låret.
Inte undra på det är ganska mycket rörelsevidd I vävda mönster 😂

@sthu prova rita eget mönster är ganska nästa steg då?

Jag har ritat eget också, men det exakt samma problem där. Efter ett tag spricker sömmen i grenen.
 
Gör du någon stickning på sömmen?
Som på jeans menar du? Nej. Det här jag gjort på ett par till mannen, aldrig mer! 😅

Jag har gjort dubbla rader raksöm men det har inte hjälpt. Nu senast overlockade jag ihop sömsmånen och det har, peppar peppar, hållt. Har dock inte använt byxor på ett tag, alldeles för varmt..
 
Som på jeans menar du? Nej. Det här jag gjort på ett par till mannen, aldrig mer! 😅

Jag har gjort dubbla rader raksöm men det har inte hjälpt. Nu senast overlockade jag ihop sömsmånen och det har, peppar peppar, hållt. Har dock inte använt byxor på ett tag, alldeles för varmt..
Vanligen overlock ar man och syr sedan en söm innanför, och syr med mer sömsmån, men det kanske du har koll på.
 
Vanligen overlock ar man och syr sedan en söm innanför, och syr med mer sömsmån, men det kanske du har koll på.

Ja, men jag har provat att overlocka ihop sömsmånen just för att få extra sömmar att hålla ihop det hela med.
I vanliga fall overlockar jag först ska traskanter och syr ihop med hushållsmaskinen.
 
Jag behöver er expertis. Ska klä om en pall med ett tyg som jag tycker är lite för tunt och sladdrigt. Kan jag göra tyget stadigare på något sätt? Stryka på något på baksidan kanske, vad?
 
Ja, men jag har provat att overlocka ihop sömsmånen just för att få extra sömmar att hålla ihop det hela med.
I vanliga fall overlockar jag först ska traskanter och syr ihop med hushållsmaskinen.
Jag har haft samma problem med flera mönster men ett som heter Pio pants är helt annorlunda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 075
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp