Sytt eget fleecetäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 3 040
Sv: Sytt eget fleecetäcke

Jag har inte det.. Men min syster sydde ett till min d-ponny.. har ingen bild pådet men kan fixa.. inte stans snyggaste men men

Kitara_ & Trassel:

Vad använder ni för bogspänne?

Tyvärr har det några år på nacken och passar inte helt bra på hästen längre. Men jag lovar att det var många som kollade in kamoflagen när man var och tränade ;).

Det kan jag tro ;) snyggt var det i alla fall.

Sydde ett till shettisen vi hade hemma. Har tyvärr ingen bild på det.
Men då använde jag en flece filt och klippte till som täcke och satte på kantband och andra nödvändiga detaljer.
Det blev skitfint.
Skulle kunna tänka mig göra ett till min polla med men det går åt så mycket mer flece då. :cool:

Jag har sytt ett fleecetäcke med nalle puh-mönster :D har tyvärr ingen bild på det...

Va, snygga flees ni sytt och va duktiga ni är...:)
Jag har oxå sytt mkt , men aldrig ett täcke..
Är det inte dyrt, med tyget?
Speciellt om man skall köpa lite "udda" tyger som ex Kamoflage?

x1pAdjo0uCo2H2A6zSg2pp8jOrQWrNvWtr_xDFihKDQd57chNXiaec4qIZp3ohhU74RQKGarLeyIxnLeP0bjTRSDdHpDT9otV9Pk56UHEL1V5Igb5zGNWDf4zGMCfEsIZG6eBPO52FoxgBzviujo5JJ612tglxru87u

Bukas spännen åallt..=)
sydde det i höstas..

Fleece är billigt, kostar oftast bara runt 80-100:-/m och mer än 2 m behöver man ju inte... (det är ju 1,5 m brett också)

jag har sytt ett. har bilder men inte fört upp dem på datorn än o nu hinner jag inte men det kommer

Diabolical_Kitten skrev:
Fleece är billigt, kostar oftast bara runt 80-100:-/m och mer än 2 m behöver man ju inte... (det är ju 1,5 m brett också)
Jaså, det är såpass billigt o sy sig ett...
Man kanske skulle prova...det är ändå dax snart, då hon har vuxit igen på längden...
Är det nån som har ett bra mönster, eller ta man bara på "en höft"?

Har köpt fleece och tänker sy ett till lillpållen när han växt färdigt, men var får man tag på kantband och spännen och sånt?

Fleecetyger finns ju varenda tygaffär, spännen har jag för mig att de säljer i välsorterade hästsportsbutiker, i alla fall vissa.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 900
Senast: Görel
·
Småbarn Ni som har barn som inte har eget rum, Hur har ni löst det? Har ni förvaring och leksaker i vardagsrummet? Sover barnen tillsammans med er?
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: Jozze
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka