Ta bort kant fårskinnspadd

ufot

Trådstartare
Jag har en Mattes korrektionspadd med kant fram och bak.
Går det att ta bort kanterna?

Jag är tyvärr inte händig och urusel på att sy, men det blir billigare att lämna in den till någon än att köpa ny … om nu kanterna går att ta bort.
 
Är det inte bättre att sälja denna och sen köpa en ny?
vill helst inte det. Padden är bara använd några gånger, samtidigt som den är några år gammal. Detta gör att jag förlorar väldigt mycket om jag säljer den.

Padden köptes till min förra häst som bara han använda den några gånger. Sen har Padden varit i förrådet i 3 år.
 
vill helst inte det. Padden är bara använd några gånger, samtidigt som den är några år gammal. Detta gör att jag förlorar väldigt mycket om jag säljer den.

Padden köptes till min förra häst som bara han använda den några gånger. Sen har Padden varit i förrådet i 3 år.
Men förlorar du verkligen mer pengar än vad det kostar att lämna in och åtgärda?
 
Men förlorar du verkligen mer pengar än vad det kostar att lämna in och åtgärda?
Detta + att gör du åverkan på den och sedan vill sälja den lär du ha sänkt värdet rejält om det inte är riktigt proffsigt gjort. Andrahandsmarknaden på just Mattespaddar tycker jag är rätt bra så att sälja en begagnad med kant och hitta en likvärdig begagnad utan kant borde gå ganska jämnt ut så det som kostar är frakten. Eller testa att lägga ut en bytesannons?
 
Men förlorar du verkligen mer pengar än vad det kostar att lämna in och åtgärda?
Tål verkligen att tänka på.
”Tyvärr” har jag redan klippt bort stropparna, vilket också lär påverka värdet.
Men inser att det nog ändå är lika bra att försöka sälja den, än att den samlar damm i garderoben…
 
Tål verkligen att tänka på.
”Tyvärr” har jag redan klippt bort stropparna, vilket också lär påverka värdet.
Men inser att det nog ändå är lika bra att försöka sälja den, än att den samlar damm i garderoben…
Tror inte det påverkar värdet. Så vanligt att inte spänna fast 😊
 
Tål verkligen att tänka på.
”Tyvärr” har jag redan klippt bort stropparna, vilket också lär påverka värdet.
Men inser att det nog ändå är lika bra att försöka sälja den, än att den samlar damm i garderoben…
Jag har både köpt och sålt mattespadd. Om den är i nyskick och du tar bra bilder så är den såld snabbt.
Kolla in marknadspris och lägg ut den idag, så är det gjort!
 
Tål verkligen att tänka på.
”Tyvärr” har jag redan klippt bort stropparna, vilket också lär påverka värdet.
Men inser att det nog ändå är lika bra att försöka sälja den, än att den samlar damm i garderoben…
Många klipper bort stropparna så det är nog inte ett problem.
 

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 643
Senast: Mineur
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 126
Senast: mily
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp