Ta bort katter som pissar inne

Nej jag tycker det är ett beslut som kan vara helt rätt att ta.

Det kanske går att få dem rumsrena om de flyttar till någon annan - men samtidigt kanske de fortsätter ävenom de flyttar och tyvärr är det nog inte så många som är intresserade av att ta hand om en katt som inte är rumsren.

Det enda tråkiga är att du låtit det gå så långt. Det bästa är om man direkt när någon katt börjar göra sina behov utanför lådan - att se till att stoppa det så det inte blir en vana och jag kan tänka mig att om det luktar kiss på ett ställe så anser de övriga katterna att det är en "toalett" där. Om man har möjlighet att ha katterna som utekatter istället så skulle jag se det som det bästa alternativet.
 
Nej det tycker jag inte att du är. Inte om man verkligen försökt med olika lådor/sand/feliway/osv eller känner någon vettig som vill ta över dom.
 
Är man en vidrig människa för att man seriöst överväger att ta bort sina katter som kissar tamefan överallt? Vi pratar inte veckor/månader.. vi pratar år. Nu är det värre än någonsin. Det blir lite bättre på sommaren när de knappt är inne, men slutar inte då heller. Allt som är på golvet är fritt fram= mattor, hundsängarna, kuddar om de råkat ramla ner. Hästsakerna som ligger i kartonger är också okej. Förra året öppnade någon av dom garderoben och kissade där. Jättekul att tvätta alla kläder. Nu har någon av dom pissat på en kudde i soffan, medan den låg i soffan.
Jag orkar inte mer. Jag tvättar filtar/hundbäddar/mattor ett par gånger i veckan.
Jag använder diverse fyspray/ättika där dom kissat. De har flera lådor, både uppe och nere. De skiter inte utanför lådorna och de kissar där lite, men helst överallt annars.

Det är 3 kastrerade hankatter och de har bott ihop i 6-7 år. Först hade de sina favoritställen och det gick väl an, då fick jag städa där. Nu är det hela huset.
Hur ger man bort en katt som pissar inne? Vem vill ha det? Och ja det är alla 3 tyvärr. Jag orkar verkligen inte mer. Jag får gå på kissjakt hela tiden, man känner doften och får sen leta sig fram till källan. Jag ORKAR inte.
Då jag själv haft katt(er) som kissat inne i perioder i flera år vet jag hur jobbigt det är och tycker inte att det är fel att ta bort dem.
Jag undrar bara om du har möjlighet att separera dem från varandra? Anledningen till att jag frågar är att vi hade som sagt problem med kisseri inomhus i perioder. Vi var säkra på att honkatten var ansvarig då vi endast ertappade henne med att kissa inne. Efter flera år upptäckte vi av en slump att det var hankatten som började och sedan kissade honkatten på samma ställe. För 2 år sedan dog hankatten och sedan dess har vi inte haft en endaste kissning inomhus. Det är möjligt att enbart en hankatt kissar inne och sedan kissar de andra katterna på samma ställe eftersom det redan luktar urin.
 
Jag har försökt omplacera katt förut. En katt i taget. Även om jag inte skrivit nåt om kissandet så har ingen av annonserna fått ett enda svar. Det är helt enkelt inte lätt att omplacera vuxna bondkatter, även om de är kastrerade, vaccinerade och försäkrade.

Nu är beslutet taget och idag får de somna. Igår kväll matade jag dom med bara gomat och godis hela kvällen. Jag stängde in hundarna i vardagsrummet och gosade med katterna i lugn och ro. Jag kände mig som världens skurk. Där och så, när de rullar runt så de visar magen och man gosar, eller andra katten som ska stryka ansiktet tätt, tätt, ja då känns det som jag vill behålla dom. Sen lyfte jag upp en hundoverall som ramlat ner och den stank kattpiss.

Det är inga slit och släng-katter. De har varit hos mig sen små. De extravaccineras för leukos för en annan katt dog av det. De är kastrerade och försäkrade. Haft ena katten inne på klinik för 20 000.. Jag har haft dom i 7,8 repsektive 9 år.
Så nej det är inte "bara" bondkatter att göra sig av med. Det känns skit men nu är det som det är.
 
Jag har försökt omplacera katt förut. En katt i taget. Även om jag inte skrivit nåt om kissandet så har ingen av annonserna fått ett enda svar. Det är helt enkelt inte lätt att omplacera vuxna bondkatter, även om de är kastrerade, vaccinerade och försäkrade.

Nu är beslutet taget och idag får de somna. Igår kväll matade jag dom med bara gomat och godis hela kvällen. Jag stängde in hundarna i vardagsrummet och gosade med katterna i lugn och ro. Jag kände mig som världens skurk. Där och så, när de rullar runt så de visar magen och man gosar, eller andra katten som ska stryka ansiktet tätt, tätt, ja då känns det som jag vill behålla dom. Sen lyfte jag upp en hundoverall som ramlat ner och den stank kattpiss.

Det är inga slit och släng-katter. De har varit hos mig sen små. De extravaccineras för leukos för en annan katt dog av det. De är kastrerade och försäkrade. Haft ena katten inne på klinik för 20 000.. Jag har haft dom i 7,8 repsektive 9 år.
Så nej det är inte "bara" bondkatter att göra sig av med. Det känns skit men nu är det som det är.
:heartheart
 
Jag har försökt omplacera katt förut. En katt i taget. Även om jag inte skrivit nåt om kissandet så har ingen av annonserna fått ett enda svar. Det är helt enkelt inte lätt att omplacera vuxna bondkatter, även om de är kastrerade, vaccinerade och försäkrade.

Nu är beslutet taget och idag får de somna. Igår kväll matade jag dom med bara gomat och godis hela kvällen. Jag stängde in hundarna i vardagsrummet och gosade med katterna i lugn och ro. Jag kände mig som världens skurk. Där och så, när de rullar runt så de visar magen och man gosar, eller andra katten som ska stryka ansiktet tätt, tätt, ja då känns det som jag vill behålla dom. Sen lyfte jag upp en hundoverall som ramlat ner och den stank kattpiss.

Det är inga slit och släng-katter. De har varit hos mig sen små. De extravaccineras för leukos för en annan katt dog av det. De är kastrerade och försäkrade. Haft ena katten inne på klinik för 20 000.. Jag har haft dom i 7,8 repsektive 9 år.
Så nej det är inte "bara" bondkatter att göra sig av med. Det känns skit men nu är det som det är.
:heart :heart :heart
 
biteme_bigarmhug.gif
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 819
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: EmmaW
·
Övr. Katt Jag har 3 katter så jag vet inte vem städidioten är. Men någon av dom har den fula ovanan att kissa på mina kläder om jag låter dom...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp