Bukefalos 28 år!

Ta bort ljud ur film?

Saybia

Trådstartare
Kan man göra det utan att försämra kvalitén, i vilket program i såfall?
Jag tog nyss bort ljudet från en film med hjälp av Windows Movie Maker och filmklippet sparades i .wmv format, ursprungligen hade den "Videoklipp" som filtyp och Windows Media Player som ikon. Jag spelade upp båda versionerna i VLC och såg ingen kvalitétsförsämring medans en som endast hade Windows Media Player installerat tyckte att filmen efter att jag tagit bort ljudet var så suddig :crazy:
Frågan är alltså om man kan fixa bort ljudet på nåt sätt (mer än att stänga av högtalarna :angel: ) och ändå behålla ursprungskvalitén på filmen?
 
Sv: Ta bort ljud ur film?

Vad är det för filformat? Är det AVI kan du använda VirtualDUB. Bara dumpa videospåret i en ny AVI-fil. (Verkar även finnas ett plugin för att ge VirtualDUB stöd för wmv.) Kan annars använda mplayer för att dumpa video-spåret från wmv/avi och sen efter det använda VirtualDUB för att stoppa in det helt oförändrat i en ny AVI-fil.
 

Liknande trådar

IT & mobiler jag har många gånger försökt göra i ordning filmer på datorn i movie maker, bilder och ljud går bra att importera, men när jag försöker...
Svar
0
· Visningar
1 019
Senast: Buck
·
IT & mobiler Hur får man bort ljudet från en film i Windows movie maker??
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Saybia
·
A
IT & mobiler datorn \"orkar inte\" spela dvd Har DVD-spelare i min dator, och har nyss installerat DVD-program, ASUSDVD. Problemet är att när jag...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: aniara_lenson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp