Ta bort röda ögon i PS

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Riimix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 153
R

Riimix

Jag har tagit några foton på en kompis hund med min digitalkamera, men nu har hunden fått vita ögon istället för röda (som det brukar bli ibland). Hur ska jag göra för att få ögonen att se "naturliga" ut? Har testat lite i PhotoShop, men det blir inte riktigt bra...

Sv: Ta bort röda ögon i PS

Vissa fotoprogram har verktyg för att fixa röda ögon, men själv tycker jag inte det blir bra. Jag målar själv.

Använder rund pensel, (cirkel) gör en stor brun ring mitt i ögat, sedan en mindre mörkblå ring i den bruna.
(Hästöga)
Titta på hur hundens ögen ser ut o använd de färgerna.

Sv: Ta bort röda ögon i PS

Du har ju REDEYE alternativ i PS...

Annars så kan du ta en annan bild på din kompis hund och klona av ett öga och klistra in... Ja, det blir bra. Om du nu har ett foto till... ;-)

//MATS//

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
371
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 699
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 226
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser