Ta galopp licens. Hur långttid?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Crystals
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 854
C

Crystals

Hej.
Hur långtid tror ni det tar från det man börjar rida galopp (om man rider varje dag) tills man kan ta licens för att få tävlingsstarta som jockey? :)

Sv: Ta galopp licens. Hur långttid?

Hej.
Hur långtid tror ni det tar från det man börjar rida galopp (om man rider varje dag) tills man kan ta licens för att få tävlingsstarta som jockey? :)

För att bli jockey måste du först bli lärling hos någon galopptränare. Sen får du nog räkna med några år och några segrar innan en får kalla dig jockey. Men du kan rida upp och försöka ta amatörryttarlicensen om du fått rida mycket under rätt förutsättningar. Kolla Ung Galopp, Strömsholm och BRS avseende kurser. Du får många fler tips på galoppforumet (tråden lär nog bli flyttad dit).

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 207
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
480
Senast: Edla
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 648
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår