Ta in tomaterna?

jerseyko

Trådstartare
Min termometer visar att de varit som kallast +4,7 grader. Ska jag ta in mina tomater över natten?
 
Sv: Ta in tomaterna?

Det funderar jag med på.... Problemet är att de är så gräsligt stora och otympliga nu... Vet inte var jag ska ställa dem!!;)
 
Sv: Ta in tomaterna?

Jag hade inte tagit in dom. Men du kan ju täcka dom över natten med fiberduk eller liknande.
 
Sv: Ta in tomaterna?

Det funderar jag med på.... Problemet är att de är så gräsligt stora och otympliga nu...Vet inte var jag ska ställa dem!! ;)

Har +/- 15 st plantor, de står på våran altan, de flesta är långt upp i taket.
Den är visserligen inglasad med inte vindtätt, räcke och golv blåser det in i så det är ju samma utetempratur som utanför glaset.
Och jag vill helst inte ha in dem heller för jag mår illa av tomatplantelukten:crazy: Får kväljningar om jag tar på plantorna och sedan pillar mig i ansiktet utan att tvätta händerna först.
 
Sv: Ta in tomaterna?

De är ju inte alls stora och får ju utan problem plats i fönstret.

Kan jag bara ha ett typ gammalt lakan över dem? Min mamma tyckte jag kunde ställa in dem, eller bara plocka av kvistarna med tomater och låta de mogna i fönstret.

Den ena plantan har fått några gula blad längst ner.
 

Liknande trådar

Mat Vilka är era bästa pirogfyllningar? Gärna med färs! Blev bjuden på detta i onsdags och det var ju så gott, och enkelt! Så tänker att...
2
Svar
30
· Visningar
1 826
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 699
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
515
Senast: Acto
·
Tjatter Jag läste att kallaste temperaturen i Sverige nu är ca - 43 grader. Så... vem på buke har det kallast nu? Någon som bor där det är - 40...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
24 231
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp