Ta med hunden till skolan ?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tibetansk_Terrier
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 6 285
T

Tibetansk_Terrier

Hej. Jag ska börja i 7:an om ett år. Men när jag blir 15 vill jag ha en skola där man kan ta med sej sin hund, men ändå jobba vanligt som i en vanlig skola.
Skulle vara snällt om du kunde säga några skolar där man får ha hundar.

Mvh
Johanna
Tacksam för SVAR!;)

Sv: Ta med hunden till skolan ?

Jag tror inte det går i en vanlig grundskola eller på ett vanligt gymnasium. På vissa naturbruksgymnasier kan det funka och på hundutbildningar förstås. Men dt är inte något du kan eller ska hänga upp ditt hundägande på, det funkar inte. Du får se till att lösa hundvaktsproblemet på annat sätt!

Lycka till!

Det finns vissa naturbruksgymnasium där du får ha hunden med på "skolan", dvs på internatboendet och då är det ju smidigt att rasta den under dagen:) vet att ex Plönninge i Halmstad tillåter hund på deras skola, men självfallet då inte inne i klassrummen;)

men självfallet då inte inne i klassrummen;)

"självfallet inte i klassrummen".. Nåja :p När jag pluggade hund på gymnasiet så fick hundarna minsann vara med i klassrummen - när det var hundlektioner i alla fall. (Sedan fanns det hundgårdar där hundarna fick sitta övrig skoltid när de inte kunde vara med i klassrummen) Det var dock inte på Plönninge, men du fick det att låta som om det är likadant överallt och det är det inte.

Inget att hänga upp gymnasievalet på heller, för den delen. TS, Välj det du är intresserad av att plugga istället.

Plönninge har en nystarad linje som är inriktad mot hund och ett nybyggt hundstall. Ring och prata med dom=)

Inget att hänga upp gymnasievalet på heller, för den delen. TS, Välj det du är intresserad av att plugga istället.

Men om hund är ts största intresse kanske h*n vill plugga just hundlinje på gymnasiet ;):D

Fast ofta vill man helt annorlunda när man ska välja mot vad man ville i början innan man var så insatt :p Ts ha ju några år på sig att fundera ;)

Javisst. Men då tycker jag man bör välja gymnasium efter bästa (/mest intressanta) utbildningen, inte huruvida hunden kan vara med eller inte. För sin egen skull.

Det naturbruksgymnaiset jag gick på fick man ha hund... Men bara efter första året alltså i tvåan. Och inte på alla internatrum.
Att ha med sig hunden till skolan var dessutom skitjobbigt. VILL hunden ens lämna sitt hem som den är van vid och sitta ensam
flera timmar varje dag i ens internatrum? Förmodligen vill den inte det....

Javisst. Men då tycker jag man bör välja gymnasium efter bästa (/mest intressanta) utbildningen, inte huruvida hunden kan vara med eller inte. För sin egen skull.

Jag håller absolut med!

Men även om TS nu är 100% säker på att hon vill gå på ett gymnasium med hund är chansen ganska stor att hon ändrar sig innan hon ska välja gymnasium... I alla fall ändrade jag, och flera av mina kommpisar, oss flera gånger om ;) Speciellt när man börjar närma sig valet.. ;)

Forshaga-akademin i Värmland har hundutbildning, vet dock inget alls om hur utbildningen ser ut. Men såväl elever som lärare har hundar med sig och det jag har sett på bilder ser jättefint ut med hundgårdar och sånt (vår hunds uppfödare jobbar där).

Att ta med hund till grundskolan (1-9) går bara om hunden är en assistancehund tex, Diabetes.
En skola får inte lov att neka ett barn med tex en arbetande diabeteshund för då räknas det som diskriminering.
Även om det går allergibarn på skolan så får inte hunden nekas.

Som friskt barn utan behov av ass.hund kan idag inte ha hund med sig i skolan.

I gymnasiet däremot så finns det flera gymnasier som har möjlighet för eleverna att ha hund på det ena eller andra sättet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 544
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 924
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka