Ta rabies-spruta?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare lie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 446
L

lie

Kommer att jobba som volontär på ett katt/hundhem nu i höst/vinter, det är alltåst hemlösa hundar och katter som jag kommer att ha att göra med dagligen.. Måste jag ta en rabiesspruta innan jag åker lr har den någon betydelse?
Tacksam för svar:idea:

Sv: Ta rabies-spruta?

Kan tillägga att det är i Grekland och inte i Sverige..

Grekland räknas som ett rabiesfritt land, men i grannländerna finns det rabies. Tänk på att du kan smittas av leptospiros.

Ring till närmsta vaccinationsmottagning eller vårdcentral och fråga vad du kan behöva för vaccinationer.

Rabies brukar man väl inte vaccinera mot i förebyggande syfte tror jag, den sprutan brukar man få om man blir biten.

Okej tack för hjälpen, jag ska ringa i morgon bitti..

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 619
Senast: ufot
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
1 001
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 675
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 225
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka