Tacka nej till mäklare

Bukefalos 30 år!

kolblakkur

Trådstartare
Jag är inte rädd för konfrontationer men däremot hatar jag att göra någon besviken/ledsen.

Jag har haft två mäklare ute för att diskutera försäljning av min lägenhet. Jag har nu bestämt mig för en av dom, men det innebär att jag behöver meddela den andra att jag inte kommer anlita henne. Kruxet är bara det att hon är så jäkla trevlig! 🥺 Det var hon som var mäklare när jag köpte lägenheten och det skötte hon väldigt bra. Så jag känner mig sjukt taskig, det är trots allt hennes levebröd.

Hur skriver man? Hilfe! 🙏

Jag är inte rädd för konfrontationer men däremot hatar jag att göra någon besviken/ledsen.

Jag har haft två mäklare ute för att diskutera försäljning av min lägenhet. Jag har nu bestämt mig för en av dom, men det innebär att jag behöver meddela den andra att jag inte kommer anlita henne. Kruxet är bara det att hon är så jäkla trevlig! 🥺 Det var hon som var mäklare när jag köpte lägenheten och det skötte hon väldigt bra. Så jag känner mig sjukt taskig, det är trots allt hennes levebröd.

Men nu tänker du väl fel? Det är din lägenhet, din affär. Affär - inte en relation!

Jag tänkte inte ens tanken att behöva ringa runt och berätta. De gav ett erbjudande och en av dem fick affären.
Så varför behöver du meddela? Initiativet är ju hennes. Hör hon av sig - meddela att du gått vidare med en annan.

Det är ju ungefär som att gå in på en bilfirma och titta på bilar och sen inte köpa någon. Som andra redan sagt; det ingår i jobbet att det inte blir en affär varje gång.

Skitjobbigt när de är trevliga MEN det är också deras jobb att vara det.

Som ovanstående skrev typ - Tack för din tid och engagemang men denna gång så valde jag att ta någon annan. Tack

Det är inget skämmigt men även jag tycker det är jobbigt när de är så trevliga och man vill hjälpa :D

Fördelen med trevliga människor man träffar i deras yrkesroll är att de är vana vid, och bra på, att ta ett nej. En bra mäklare är beroende av sitt rykte, och att man upplevs som trevlig och enkel att ha att göra med i alla skeden är nödvändigt skulle jag säga. Jag tror alltså att du kommer få ett trevligt svar tillbaka, av en mäklare som vill att du ska rekommendera henne till andra, oavsett om hon var rätt person för dig den här gången.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka