Täcke 100 g (med hals)

Taz

Trådstartare
Hej!

Jag letar efter ett utetäcke på 100 g med hals (går bra att den är avtagbar också).

Har tittat på Horseware rambo men känner inte att jag har dom pengarna nu och Shires går inte heller för det är världens sämsta passform iallafall på min häst.

Finns det några andra märken?

tack för hjälpen!

Sv: Täcke 100 g (med hals)

Mark Todd? Jag har ett 100g som sitter väldigt bra på min häst, lite smäckrare halvblod. Det går att köpa hals till. Tror det kostade ca 800

Hej!

Mark todd har jag faktiskt aldrig provat på honom, det var ju ett lagom pris.

Det är ett litet fullblod jag har.

Hur är kvaliten på mark todd? Min häst går med en annan häst som ibland kan stå o bita i min häst täcke.

Jag vet inte hur det håller ifall någon häst biter på det, båda mina är ston... Men Mark Todd grejer brukar vara bra kvalitet :)
Min andra häst är också ett fullblod och trots att det är för stor storlek till henne sitter det ok ändå och hon har haft det någon gång när hennes varit blött. Så det borde passa bra till din häst med

måste bara titta in, var på H**ks idag och såg ett helt nytt täcke en kopia på rambo california

100 gram i skaltäcket, 200 gram i undertäcket,avtagbart och avtagbar hals med 150 grams fyllning, var V knäppning fram och reflexer som rambot, såg fint ut, var 1260 D i yttertyget så rätt starkt oxå<!

kollade dock inte priset och det finns inte på hemsidan, men kanske värt att åka till npgon affär o kolla läget?

Men ja vet ju givetvis inget om passformen ;)

ett tips bara =)

Rhino med linersystem, eller ett Amigo med en liner, linern sitter kvar även om man inte fäster det i framkant iaf på min.

Om du vet med dig att hagkompisen gärna biter i täcket skulle jag satsa på ett Bucas Smartex. Vet nog inget täcke som är så rivstarkt och hållbart som det. Mitt Smartex har jag haft i 10 år och det håller fortfarande tätt:)

Smartex Medium är fodrat med 150g stay dry material som andas fenomenalt och reglerar kroppstemperaturen. Dvs det kan användas vid ganska många olika temperaturer och kan även läggas direkt på blöt häst!

Tyvärr kostar de ju en del, särskilt om man ska köpa en lös hals till också. Men ett tips är att kika på blocket och tradera, där kan man fynda Bucastäcken;)

Hejsan!

Jag har ett bucas täcke i flugtäcke men det får han skav av =(

men det är kanske annorlunda med utetäcke? tycker deras stalltäcke är jättefint men har inte vågat köpa det iom flugtäcket är så trångt i bogen.

Han är ju smal över bogarna och liten, Bucas passar kanske bättre på breda hästar?

Det beror nog helt och hållet på vilken modell av bucas det är! Min häst får inte skav av innetäcken eller cooler eller sitt smartex täcke, dock sitter flugtäcket aningens tajt över bogen! Annars är hon normalbyggd och har 145 i alla täcken:)

Mark Todd är super! Jag är sjukt nöjd med mina! Gillar att det är en ordentlig "stjärtlapp" också som är fastsydd ganska långt ned.
Sjukt prisvärt, kalasbra passform och hållbara :bow:

Mark Todd är ju inget billigt alternativ i mina ögon.

På Cityg*oss där jag bor har de en stor hästavdelning. De säljer både märkesvaror och billigare alternativ.

Va där igår och hittade ett 100g med avtagbar hals av märket TREND som är en billigare variant av EVENT! De är skitbra! Har använt både deras vinter och regntäcke och de är verkligen de bästa täcken jag haft (utom mitt älskade Mark Todd). De håller, ligger bra, skaver inte och är BILLIGA!!

Tror det täcket jag kollade på igår kostade 699:-

Mark Todd? Jag har ett 100g som sitter väldigt bra på min häst, lite smäckrare halvblod. Det går att köpa hals till. Tror det kostade ca 800

Nu är ju mitt Mark Todd ett 300g men det kostade över 2000:- bara halsen till det kostade nästan 800:-
Priserna har kanske ändrats men 800:- låter superbilligt!
var har du köpt isf?
Skulle behöva ett 100g!

Jag jämför med typ HW o Bucas. Jag har ett regntäcke som kostade 795kr typ och vintertäcket gav jag knappa 1100kr för MED en löstagbar hals...

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 447
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 636
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 164
Senast: Blyger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 405
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S