Täcke Amigo

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Temlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 104
T

Temlan

Är det någon som har ett Amigo täcke från Horseware?
Hur är den? Passform? och hur vattentät är den egentligen?

Har funderat på att köpa Amigo-täcken till mina hästar, men har ännu inte hittat någon butik som har dessa täcken i Stockholmstrakten.

Sv: Täcke Amigo

Alla Horsewares täcken brukar ha bra passform. Sen tycker jag personligen inte att de är värda pengarna.

Jag har inte, men en i stallet har. Dom har en D-ponny, medelkraftig.
På henne så är det lite stort i bogen, går rätt långt ner på frambenen. Det håller tätt vad jag har märkt iallafall. Men nu har det tydligen blivit en repa på rumpan om jag fattade det rätt. Det är nog lite stort i övrigt också.

Har ett Amigo täcke till en av mina hästar óch jag tycker att den passar på honom iaf. Han har inte varit blöt ännu så den håller tätt .
Täcket är snart ett år, så den har varit prisvärd iaf..

Hoppas du blir nöjd med ditt Amigo-täcke

Jag har täcken från Börjes som kostat ett par 100 som jag haft i många år - då kan man börja snacka prisvärt. Sen har jag dyrare täcken också men dom drar jag mig nästan för att använda. Om hästarna börjar dra i varandras täcken håller inte Horsewaretäckena bättre än andra och då tycker jag det är bättre att ha råd att köpa nya.

Köpte ett Amigo summer turnout (tror jag det hette) från hastshopen.se i somras, samma passform och utförande som övriga horseware-täcken = ligger jättebra. Hittills har det hållit väldigt tätt så jag är nöjd helt klart.

Jag tvivlar för övrigt på att horseware skulle sätta sitt namn på ett täcke som inte håller deras vanliga kvalitet även om det är ett budgettäcke :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 514
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
430
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 530
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈