Täcke på digivande ston

Thera

Trådstartare
Tänkte bara höra hur ni gör med täcken på digivande ston?

Och då menar jag främst ni som har ston som hålls igång, har man "rena" avelsston på lösdrift så kan jag förstå att man inte använder täcken.

Min pålla blir väldigt stel i rygg och kors när det är dåligt väder, så idag la jag på henne ett täcke mot blötsnön och blåsten.

Jag tog bort benremmarna, så jag hoppas att det inte fölis kan fastna på något sätt... :crazy:

Hur gör ni andra? Täcke eller inte?

Sv: Täcke på digivande ston

Mitt sto fick föl i juni ifjol, jag började att täcka henne i sep, som vanligt mao. Och det var aldrig några problem. Ville täcka iom att jag började rida gång henne då och hon lätt blir stel om hon fryser + att jag ville slippa den västa vinterpälsen.

jag har haft täcken på ston som fortfarande gått med sina föl och det har gått bra! gjorde som du och tog bort bensnören, har jag för mig.. *glömsk*:smirk:

Tar man bort bensnörena så borde det väl inte vara ngt problem? Jag tror nog remmarna lostnar (de borde åtminstone göre det) om fölis råkar fastna nånstans.

Tack för era svar!

Jag har nu haft ett fleecefodrat regntäcke på damen i tre dagar, och det funkar bra. Den lille lyfter så fint på täcket när han är hungrig. :D

Förhoppningsvis blir hon lite lättare att hålla hullet på nu också!

Liknande trådar

Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 844
Senast: Jerseyite
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 335
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har ingen egen tidigare erfarenhet av lösdrift, och jag vill gärna höra hur ni som har det ser på saken. Vad tycker ni är bra resp...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 683
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Vi som letar häst II