Täcke på natten eller inte??

Ahi

Trådstartare
Har klippt min häst idag, och jag har väldigt lite erfarenhet av detta då jag aldrig tidigare gjort det. Klippte henne på halsen och under magen å en bit upp. Nu undrar jag om jag måste täcka henne även på natten??? Eller klarar hon sig utan täcke då? Är inte speciellt kallt i stallet då det är många hästar där.

Om hästen inte är helklippt så behöver du inte ha täcke på natten.

Ok. Tack för svaret. :) blev lite osäker, för hon som klippte tyckte jag skulle ha fast sen sa andra att det inte behövdes

Antar att det är typ en spår/täckesklippning du gjort, min fjrda har sådann klippning. Hon har ej täcke inne, men då är det varmt stall. :)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 572
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18