Täcke stl 215???!!!

PiperGarden

Trådstartare
På flygplatsen igår, hemkommen från semestern, väntandes på bagaget åkte ett stalltäcke förbi på bagagebandet. Det såg stort och fint ut, så andra gången det passerade var jag tvungen att kolla. Jag såg ungefär så här ut :eek: när jag läste stl 215! :eek::eek:
Min fråga är nu om det verkligen finns så stora täcken lr om det bara var felmärkt? Finns det så vad är det för jättar som har såna???!! :confused:

Sv: Täcke stl 215???!!!

Har för mig att vissa täcken har dubbla storleksmärkningar, en som anger rygglängd och en som anger längd i nederkant på täcket. Kan det ha varit ngt sådant??

haha va stort. Men kan det vara köpt i ett annat land där de märker täckerna på ett annat sätt?

215 motsvarar typ 160-165täcke. Borde du inte sett att det inte saknade en typ halvmeter om det skulle vart 215 :D Har för mig att det är usa som mäter från bringa och bak i stället för rygglängd.

Senast ändrad:

Låter logiskt! :laugh:
Täcket låg ihopvikt i en påse och åkte förbi på bagagebandet, så nej jag såg inte att det saknades en halvmeter, bara att det var stoooort... (jämfört med min 125-135:a så var täcket gigantiskt! :eek: )
Tittade faktiskt in på företagets hemsida precis o där står täcket bara upp till stl 165, så det är säkert som du säger. :)

Fast de brukar väl ha sina i typ 7'3 och sådant? När usa har 84. Nu är jag förvisso ingen frekvent täckesshoppare i nått av länderna så jag sätter inga pengar på det :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 248
Senast: Rie
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 725
Senast: Fille
·
F
Utrustning Va en tjej som addade mej på internet för hon va intresserad av att köpa min prestige sadel.. Jag förklara att en fjording e svår, de... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 569
Senast: bigganl
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 508
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka