Täcke vid helklippning?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Annapanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 737
A

Annapanna

Jag tror jag måste helklippa mitt russ då han redan ser ut som en teddybjörn och blir aldeles för svettig vid arbete.(han körs regelbundet) Nu går han bara med ett tunt regntäcke som andas ute och inget inne, han är van att vara ute i alla väder och verkar inte speciellt frusen.
Hur mycket tror ni jag måste täcka honom efter klippningen ute respektive inne? :confused: Stallet är ganska stort och inte uppvärmt,/på vintern har vi haft ett par minusgrader inne)
Väldigt tacksam för svar då jag behöver fundera ut en täckeslista att särtta upp till utsläpparen efter att han klippts.

Sv: Täcke vid helklippning?

Du behöver ju inte alls klippa om du inte vill.. Lägg på ett tjockt täcke, å borsta mkt så brukar de bli lagom med päls.. Ha samma täke inne och ute.. Lycka till :banana:

Sv: Täcke vid helklippning?

Helklipper du får du nog räkna med att han blir rätt så mycket mer frusen av sig!
Skulle jag helklippa en häst just nu skulle jag låta den gå med iaf 200g täcken ute, runt samma tjocklek inomhus.

På vintern MINST 300g ute, om det är under -5

Liknande trådar

Utrustning Hej! I min stallplats ingår inte täckesbyte. Så jag vill för enkelhetens skull ha samma täcke ute och inne på min häst i höst och i...
Svar
18
· Visningar
4 515
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med... 2
Svar
20
· Visningar
3 964
Senast: Pilot
·
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 885
Hästvård Jag har varit lite lat och inte klippt min häst ännu (och det behövs), han svettas och det tar jättelång tid för honom att torka...
Svar
9
· Visningar
1 186
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈