Täcken från Exklusiv

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 867
S

Supersonic_

Är det någon som har ett sånt? Hur är dom i storlekarna? Om man beställer ett täcke med omlottknäppning, och hästen ligger på 130 i täckesstorlek..borde man då kanske hellre gå upp till 135 än att chansa på att ett 125 passar?

Sv: Täcken från Exklusiv

Jag har ett sånt, flecce. Har strl 145 till min storhäst och jag skulle vilja säga att dom är stora i storlekarna. Detta sitter ganska stort på min. Men de är superhärliga :love:

Och jag säger tvärtom - att de är små i storlekarna.
Jag köpte ett fleecetäcke med hals till pålle i strl 155 och det var aningen litet (pålle har i vanliga fall mittemellan 145 och 155).

Kvaliteten är super!

Jag har haft en del därifrån och de har bra kvalitet och storlekarna har varit ok för mig iaf.

Haha det här blev knepigt då alla sa olika :D Jag kanske ska ta 135 om jag vill slänga det över sadeln på tävling och så? Han har 125 i sina andra täcken, det kanske blir tight om jag ska ha något under det..hmm.

Ett allmänt tips om ni är intresserade av Exklusivstäcken är och köpa en Stallbok (www.stallboken.com) för då får man med ett Bonuskort. Ett erbjudande är bl.a. 15% rabatt på Exklusivsprodukter. Såg jag förut idag :D jag köpte en stallbok i går nämligen. :)

Vafasen, har du vunnit på lotto människa?! ;) :eek:

jag har ett fleecetäcke el. ull som är gigantiskt till min häst...155 cm men är på tok för stort! Min häst brukar ha problem med att dom är för små...

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 421
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Dejt
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur