Täcken från Ullared?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jennie73
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 2 142
J

Jennie73

Jag undrar om någon köpt nåt täcke från Ullared? Hur är de? Är det nåt att ha eller är det dålig kvalité?
Har ni några tips på täcken till vettiga priser, ska helst vara lila (jag älskar lila):bump:
Ha det gott!/ Jennie

Sv: Täcken från Ullared?

Jag har aldrig gjort det.. men jag vet andra som han gjort det.. och dom har funkat ganksá bra.. Och även dom dyraste täkena kan ju gå sönder.. :crazy: :)

jag har köpt ett brunrutigt tunt regntäcke för 300kr i ullared, jättebra kvalitet! håller tort.

och syrran köpte ett lite dyrare (ca 700kr) vintertäcke med hals, ett mörkblått, och det funkar också superbra!

Jag köper mina täcken från EKO..de tycker jag är både billiga och bra ! vet inte om de finns i lila men har du tur så !:bump:

Jag har köpt lila shires täcken till shettisen på EKO och de fanns upp till 155 cm tror jag. Jag älskar också lila!

Jag har köpt fyra täcken från gekås, ett regntäcke, ett som är nåt mellanting mellan regntäcke och vintertäcke, ett innetäcke och ett fleecetäcke. Helt ok kvalitet! Stallägaren har också några stycken och de är också bra. De är möjligen lite skumma i storlekarna...

Jag har köpt ett ulltäcke på Gekås. :) Säger inget om passformen, för den tror jag är bra, om man köper rätt storlek! Jag köpte strl 135 till min häst men den var PÅ TOK för stor! Värsta klänningen! Fast hon har det ju bara ibland så...
Och snyggt var det! :)

Jag har köpt 3 täcken därifrån och jag tycker att alla är helt ok. Täcken brukar inte hålla i evigheter ändå, men jag tycker ändå att kvalitén är bra på dem. De är betydligt billigare, vad sägs om ett tunt regntäcke för 199:- istället för 600-700:- super tycker jag!

Jag köpte med ett vintertäcke därifrån av märket Olympic en gång men det var precis när hästavdelningen hade öppnat så det var ett bra tag sedan. Detta var lila! Kostade ca 400 kr tror jag och fungerade bra.

Därefter har syrran själv köpt ett brunt/beigt vintertäcke för ca 400 kr och det har funkat jättebra det också. Nu har hon sålt hästen så hon gav bort/sålde det till en i stallet och det används dagligen på den hästen som tidigare hade sönder alla sina täcken (2 sverigetäcken bl.a.)

Själv har jag köpt ett ländtäcke där, marinblått med fleece. Det är väll i största laget, det är stl. full och min häst är ändå rätt stor, ett grövre hbl som faktiskt har rätt stor rumpa :D men det är jättebra!
Kostade väll 80:- eller nåt tror jag.

Jag köpte ett pleecetäcke, ett mörkrött med blå kanter, som har varit super bra! Helt underbart verkligen, det torkar upp fukten och lägger det ovanpå täcket. Det är helt och fint, har aldirg gått sönder och det är nog ungefär 2 år gammalt. Kostade 125kr!! :love:

Har köpt ett kalasbra täcke ifrån Ullared.
Ett regntäcke som var Lila...jättefint och helt enkelt toppen, priset vara bara ynka 250:- och den har snabbspänne, bogveck och kryssgjordar och underbar passform.
Rekommenderas starkt!
(köptes i höstas så det kanske finns kvar.)

Har även köpt ett blått Vintertäcke, som också var toppenbra.

Louise skrev:
Jag har köpt ett ulltäcke på Gekås. :) Säger inget om passformen, för den tror jag är bra, om man köper rätt storlek! Jag köpte strl 135 till min häst men den var PÅ TOK för stor! Värsta klänningen! Fast hon har det ju bara ibland så...
Och snyggt var det! :)

är dom mkt stora i storlekarna?
jag är lite osäker, har så svårt med täcken till min lilla pålla. hon varierar mellan 115 och 125.. synd att det inte finns 120 täcken...
så vad tror ni?
ska jag köpa 115 om 125 är på gränsen till för stort i vanliga täcken?

Nitra skrev:
Jag har köpt 3 täcken därifrån och jag tycker att alla är helt ok. Täcken brukar inte hålla i evigheter ändå, men jag tycker ändå att kvalitén är bra på dem. De är betydligt billigare, vad sägs om ett tunt regntäcke för 199:- istället för 600-700:- super tycker jag!
Det är bättre att ett regntäcke för 199 slits sönder än ett för 700! Jag har desutom inte märkt nån skillnad på hållbarheten. De håller lika länge! Om man vill ha ett som håller i flera år ska man köpa ett typ Horseware etc.
Desutom får man råd att köpa flera! :bump:

Jag har ett vintertäcke, minns inte vad märket var men det är svart med beiga kantband. det är i strlk 155...till min 135häst..så strlkarna verkar vara si o så med...men andra täcken har tydligen varit helt ok.

Köptes till en 155 -häst men var på tok för litet, provades på några hästar med strlk 145-155, passade ingen, det var aningen kort och var alldeles för litet i bogen, som sista man fick jag prova det och det passar skitbra!
Håller vätan bättre än många andra täcken, har bra isoleringsförmåga trots att fodret känns ganska tunt.(hatar tjockistäcken) Och passar min häst ypperligt!

Har ett blått vintertäcke med helhals som e helt super, kostade 399:- & ett blått stalltäcke, 199:- som oxå är helt ok

Liknande trådar

Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
702
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 779
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Marvin
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka