Täcken med hals?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Warhammer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 635
W

Warhammer

Hej!
Jag ska nu raka mina pollar och då jag gärna vill ha hals till täckena;) Men jag har inte så mkt pengar så jag har råd att köpa nya täcken med hals. Så jag undrar nu om man kan typ sätta på sådanna ringar på ett täcke och sedan bara köpa till en hals?:angel: Eftersom jag redan har vintertäcken till dem men inte något täcke med sådanna ringar så jag kan sätta fast halsarna. Hur ska jag då göra?
Vet ni annars något billigt täcke med hals?

Sv: Täcken med hals?

Det går säkert utmärkt..tänk bara på att det kan lacka in vatten i sömmarna där du syr fast ringarna...bästa lösningen för att undvika det vet jag inte..kanske att vaxa sömmarna..dränka dom i impregneringsspray

Sv: Täcken med hals?

Har själv en sån där lös hals som jag tänkt sy fast på ett av vintertäckena. Man får med sånna där ringar med halsen, så det är inget du behöver fixa själv.
Funderar dock över hur jag ska göra där man syr fast ringarna, det kommer ju troligtvis, som någon skrev, läcka in vatten där om man inte impregnerar ordentligt..:confused: Någon som har något tips?:smirk:

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 445
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 294
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 045
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 191
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka