Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De jag har haft hade ett litet magnetclip innanför också, sen satt t-spännet bakom kardborrefäste.Aldrig haft ett bucastäcke men funderar på det dom har väl ett spänne fram men är fastsatt även med ngt mer? Alltid haft 2 ställbara remmar på mina täcken.
Hur?Min häst är lite fipplig och drar gärna i sitt eget täcke. När han har T-spännen sätter jag oftast dit ett ”säkerhetslås” med karbinhakar och ring. Föredrar V-front till honom av den anledningen. Med mer normala hästar har jag aldrig haft problem med T-spännen öht.
Åh, kanske kan försöka fota? Har ingen bild just nu. Men jag har köpt 2 st 6 cm (tror jag, de såg lagom ut iaf) lättvikts-karbinhakar och 1 st 3 cm ring på Biltema till varje lås. Pillar in karbinhakarna i ”öglan” där T-spännet fäster (kan vara lite meckigt) och knäpper sedan med en ring emellan. Har kvar det vanliga T-spännet under.
Ta bild om du kan!Åh, kanske kan försöka fota? Har ingen bild just nu. Men jag har köpt 2 st 6 cm (tror jag, de såg lagom ut iaf) lättvikts-karbinhakar och 1 st 3 cm ring på Biltema till varje lås. Pillar in karbinhakarna i ”öglan” där T-spännet fäster (kan vara lite meckigt) och knäpper sedan med en ring emellan. Har kvar det vanliga T-spännet under.Visa bifogad fil 175219
Om jag lagar ett täcke i fram byter jag till T-spännen om det är med remmar med snabbknäppe innan. Jag ogillar remmar eftersom det bildas ett mellanrum mellan täcke och remmar där vissa individer lyckas få in både det ena och det andra (typ kompisens skalmar på skorna, diverse sly och annat kulEn sak jag funderat över när man lagar T-spännen framtill på täcken kan dom inte lossna och haka ur? Det gör dom ju ofta på magjordar iallafall det vore ju katastrofalt för hästen.