Betazoid

Trådstartare
Satt och funderade lite på täcken och undrar nu vad ett regntäcke med ett ylletäcke (100% ull) under motsvarar för "tjocklek", på vanliga täcken?

Sv: Täcken

tja 100 g kanske.
har sett en del annonser, där det står att ett regntäcke har 100 g och då har det varit insida av fleece, men jag vet inte om man kan jämföra det så.

Ull blir ju rejält varmt, men det är ju svårt att uppskatta. Men jag tror att det funkar över ett ganska stort spektra av yttertemperatur, eftersom det är ett naturmaterial som isolerar bra mot både kyla och värme.
Var har du hittat det täcket nånstans? *villocksåha*

Har inte hittat något sådant täcke, utan tänkte på att ha dubbla täcken, alltså ett "vanligt"ulltäcke och ett ofodrat regntäcke.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
983
Senast: TantAgda
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 529
Senast: ako
·
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 307
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈