Sv: Täcken

mycket intressant o tänkvärd...

har täcke på mitt halvblod både ute och inne vintertid även om han inte är klippt...

när man jobbar o åker från stallet vid 8 på morgonen o kommer tidigast vid 5 igen så känns det bäst att ha täcke på då väder o vind kan ändras under dagen...

Sv: Täcken

Det är ju vissa andra praktiska fördelar med ett täcke.

*Jag vill t ex inte lägga på en sadel om min häst är blöt och lite lerig, hon får skav myckert lätt.
*Jag vill heller inte släppa ut en svettig häst i hagen (lösdrift) efter ridpasset, och vill inte stå och vänta på att pålle ska torka varje dag.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: Hellas
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 847
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka