Täckes problem

Koltinna

Trådstartare
Våran dotter (15 månader) är rätt vild i sin säng om nätterna och täcket åker därför alltid av. Nu när det börjar bli kallt ute och inne så behöver jag tips på antingen en varm pyjamas, eller några andra tips på hur man kan få täcket att stanna kvar!? :)

Sv: Täckes problem

Vanliga kläder med bekväm passform som hon annars har dagtid? På dagis sover sonen med ett fleeceställ över de vanliga kläderna, ett sådant över pyjamasen kanske?

Halleluja for sovpase:bow:
Dottern har haft det sedan hon vaxte i den minsta storleken, dvs ca 4 manader. Har nere ar det jattevanligt finns pa var och varannan affar. Vi anvander market Grobag, men finns flera andra. Finns ocksa i flera tjocklekar.

Jag sokte pa google och hittade flera affarer i Sverige som saljer dem.

Krusan

Sovpase är väldigt vanligt här ocksa. Maja (7v) som rör sig massor och sparkar av sig täcket har en san. Emilia (1,5ar) hade en när hon var liten men hon vill inte ha den länge, hon rör sig otroligt mkt och jag tror hon känner sig instängd i den.

Varmare vanliga kläder och strumpor är mitt tips om sovpase inte fungerar.

Storm sparkar också av sig täcket så hon sover i pyjamas och strumpor, jag har också istället för lakan bäddat med en fleecefilt och hängt filtar över spjälsängens sidor.

håller med de flesta som svarat redan.. Sovpåse!!! :bow:

Finns bland annat på Ikea. Eller babyproffsen osv.

Våra barn har aldrig velat ha täcke som små. Vår 4åring har först nu börjat använda det. Sen vår lille 1.5åring använder sällan täcket. Han blir bara arg om man lägger på det.
Vi har kört med pyjamas av det varmare varianten eller vanliga sköna kläder.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 164
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka