Täckesförvaring när man har begränsat med utrymme?

Ms_Antrop

Trådstartare
Jag har köpt ett nytt täcke... igen :angel:, och eftersom vi inte har eget stall utan är inhyrda så har vi ganska begränsat med plats att förvara just täcken på.

Det finns en hängare i vattenrummet med "galgar" till (sånna som brukar finnas på ridsport-affärer), men det är egentligen ingen förvaring, utan till för att använda när man behöver torka täcken. Tyvärr finns det ingen plats att sätta upp en egen sån hängare på :crazy:

Så nu undrar jag hur ni andra gör för att förvara era täcken! Finns det nån som använder täckespåsar (såg att Shires hade sånna)?
Det är ju även problemet med möss nu vintertid :mad: Finns stallkatt, men han tar inte alla tyvärr... Så man vill ju skydda täckena bättre, nu ligger dom ihopknölade i hyllorna, och så får jag gå och ta ur alla och skaka dom en gång i veckan för att "störa" mössen så att dom inte bygger bo eller gnager... Verkar ha funkat hyfsat hittills :grin:

Sv: Täckesförvaring när man har begränsat med utrymme?

jag har eget stall men ingen plats i sadelkammaren (3*2kvm), + massor av möss :grin: har mina täcken som inte används för tillfället i plast backar med lock, har backarna i vår vedbod ^_^. men om du har plats hemma så kan du ju ha t ex tävlings täcken och sommar/ vintertäcken hemma i backar så att de inte luktar häst :) och bara ha de täckena hästen har på sig och kanske ngt svett täcke i stallet.

Jag gömmer mina täcken i föräldrarnas musfria garage, i en stor frysbox. Funkar prima. Ser dock till att ha något extratäcke i stallet ifall det, plus något ylletäcke och sådär.

Annars brukar väl folk tipsa om någon slags vakuumpåse att förvara täcken i?

Jag förvarar de täcken som inte används i plastlådor med lock från Ikea, deras största modell av de lådorna. Väldigt smidigt och lådorna har hjul också, väldigt smidigt om man ska flytta på dom.

Jag förvarar mina i ganska stora dynlådor i plats. Dpm går dessutom att låsa så ingen får för sig att låna något..

Jo, jag har hört om sånna där vaccumpåsar, men vart köper man sånna? Jag har bara sett på typ tv-shop för jättelänge sen :angel:
Det är klart, man får väll lägga dom i lådor så att inte mössen äter sig igenom dom, men då får man ju plats med fler täcken i en låda :grin:

Jag har köpt på Biltema, köpte ett helt gäng när de hade extrapris, så nu kan jag köpa hur många täcken som helst :p haha... kanske ska rensa bland de minst 50 jag har först :D

Jeg kjøpte slike
images
www.altforrytter.no og jeg er veldig fornøyd med disse!

Lånte bilde fra ebay!:angel:

JAg har mina i soptunnor på hjul :) Om du tänker ta dynboxar så tänk på att den inte ska gå att fälla ihop-möss kommer in i skarven...

Har du haft nå problem med att möss tar sig in i dom där? Tänkte om dom är i tyg så finns väll risk att dom små liven gnager hål på dom... Jag har köpt två plastlådor till mina täcken nu iaf, tyvärr så är dom rätt grunda så jag tror bara jag får plats med två täcken i varje, möjligtvis tre om det är flugtäcken/tunna täcken.

jag har mina täcken i förvaringslådor som jag köpt på d*llars*tore riktigt bra kvalite och stora och rymliga och glada färger på locken, plus att det är hjul på dom och små "urgävda" hål på locken så man kan stapla dom på varandra utan att riskera att dom ramlar ner, jag får plats med 2-3 vintertäcken i en låda och 8 fleecetäcken i en annan osv! plus att man får plats med alla schabrak oxå! Skitsmart! Dock så står mina täcken inte i stallet, men man behöver kanske inte ha alla täcken där heller. Jag brukar ha 2 täcken av varje, utifall det andra blir blött! Jag tycker det funkar bra :) Hoppas ditt täckesproblem löser sig! :D

Liknande trådar

Utrustning Jag har som bekant ingen sadelkammare i stallet, och kallstall, vilket innebär att grejerna måste tas in vintertid. har tidigare haft... 2
Svar
34
· Visningar
3 111
Hästmänniskan Nu vill vi skriva tydliga, enkla och följara regler för att i fortsättningen få bättre tur med hyresgäster i stallet. Är dessa okej? Säg...
Svar
6
· Visningar
2 670
Senast: Tacitus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka