Täckeshjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BancoB
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 943
B

BancoB

Håller på att bli tokig! Har sökt igenom hela internet känns det som :mad:

Min häst är vääldigt känslig för skav. Har ett vintertäcke från ThreeCrownHorsline med halvhals, bogveck och nyloninsida som han kan ha hela vintern utan minsta lilla skav. Men det är 400 g och jag hade behövt täcken i 200 g och 300 g.

Eftersom jag jobbar dumma tider har jag nästan aldrig möjlighet att åka runt till hästaffärerna så trodde jag skulle kunna hitta vad jag söker via internet . .

Letar efter Shires och TCH eftersom jag vet de har täcken med halvhals och nyloninsida, men har inte hittat någon återförsäljare som har något hemma i 200 g, om det ens finns?

Vad har ni för täcken på era skav känsliga hästar? Ett välsittande täcke utan halvhals + bogskydd funkar inte ens på min :grin: + massa pälsglans.

Har Rambo, Amigo och Rhino täckena nyloninsida? Sägs ju att de inte ger skav men jag har minsann sett hästar med Rambo täcken ha skav :p

Pm:a gärna om återförsäljare!

Sv: Täckeshjälp!

Har nu hittat TCH täcken i 300 g med nyloninsida, halvhals och bogveck. Men 200 gramsdå ? Suck.

dom brukar inte finnas i 200g... utan det är 100-300-400. har ett shires stormbreaker som är 250g men det har helhals, och ett tch 300g med halvhals. sen finns ju rhino wug med 200g.

Hittade rhino wug 200 g nu. Tack för hjälpen!

Det borde han ju inte få skav av dumma häst:p

Nu har han fått en Rhino Wug 200 g. Bara att hålla tummarna att han inte får skav av det. :p Men jisses vad snyggt det är! :love:

jag veet det är så sjukt snyggt!! :d
stör mig bara att jag fick fel stl, beställde 155 men fick 145. orkader inte skicka tillbaka för var så lång levtid. det funkar ju men är lite i minsta laget.

Nu har han fått en Rhino Wug 200 g. Bara att hålla tummarna att han inte får skav av det. :p Men jisses vad snyggt det är! :love:

Grattis till ett bra (och snyggt!) köp!

Min är också väldigt skavkänslig men Rhino Wug har funkat ypperligt i flera år (det gör iofs de övriga Horseware också..).

Den här tråden ska jag memorera.
Jag har ett varmblod som fått skav av täcken, jag har bogskydd på henne hela tiden och ändå sitter man där.
Eftersom hon går ute dygnet runt så har hon ju täcke på sig hela tiden men.....blir tokig på detta.

Tråkigt när det blir så! Jag ringde ridsportbutiken inne i stan, de hade ett hemma så jag kunde svänga inom efter jobbet och hämta det precis innan de stängde. Fick 200 :- rabatt också så det känns bra ;)

Jag köpte 145 som han brukar ha. Sen fick jag för mig de var små i storlekarna men det passade utmärkt!

Nu kan han inte ha det på sig ännu då värmen kommit tillbaka men jag tror och hoppas han inte ska få skav av det.

Det låter väldigt bra! Man kan ju inte vara annat än lite nervös över att han ska få skav, det är ju inte ett jättebilligt täcke.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 235
Senast: Camigween
·
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 058
Utrustning Måste nog skaffa nytt vintertäcke till pållen, men kan inte bestämma mig. Det måste vara ordentligt varmt då hon förra vintern frös med...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: orion_x
·
Utrustning Hur är halsen? Min häst verkar om man ser till hur HW-täckena passar ha väl mycket hals till sin bog. Jag radar upp hur de passar så...
Svar
7
· Visningar
1 502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka