Täckesmedel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare svea08_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 799
S

svea08_

vet att flera sånna här trådar varit uppe, men jag orkar inte leta :p
så, är det nån som har nåt bra tips på medel man kan ha på täcket för att hagkompisen ska sluta äta upp det? :devil: är trött på alla trasiga täcken.. :crazy:

Sv: Täckesmedel

Det som jag har provat hette typ Antigul eller något liknande men det tillverkas tydligen inte längre (o inte tyckte jag att det funkade så bra heller :crazy: ). Jag vet inte vad man kan göra jag vill gärna också ha förslag för jag har inte råd med fler täcken nu :(

Lägger till en till fråga som jag undrat på. Hoppas det är OK.

Om man nu smörjer in med nå antibitsmörja. Täpper dem till andningfunktionen och vattentätheten?
Det har jag funderat på länge men får såna olika svar.

Jag köpte fy-spray för hundar, det funkar :)
Fast det jag köpte luktar starkt och ganska illa och stickigt också så man måste spreja på det utomhus annars dör man typ :p
Det smakar jäääääääääkligt beskt kan jag försäkra!! (ja, jag fick i munnen när jag skulle spreja på täcket :crazy: :eek: )

haha fast de kanske inte e så jättemysigt när hästen luktar skit :p

nån annan som testat nåt som verkligen FUNKAR?!

Är också extremt trött på sönderbitna täcken:mad: . Såg att Granngården hade nåt medel dom sålde som även var för krubbitare etc, men jag kommer inte ihåg vad det hette. Tänkte ialla fall prova det.
Kanske nån annan som har namnet /erfarenhet av detta medl?

Sedan jag svarade på den här tråden sist så har problemen med sönderbitna täcken försvunnit eftersom hästen som bet sönder helt plötsligt dog... :cry: :crazy:

svea08_ skrev:
haha fast de kanske inte e så jättemysigt när hästen luktar skit :p

nån annan som testat nåt som verkligen FUNKAR?!

men det är det väl värt??
du måste ju stå o sniffa på täcket själv :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 648
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 226
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 696
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka