Täckestips?

Nallen

Trådstartare
Jag har ett litet problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag letar efter ett tunnare täcke som hästen kan ha dygnet runt då det tyvärr inte går att få täckesbyte i stallet. Täcket ska givetvis vara helt vattentätt med andasfunktion (har alla täcken det nu för tiden?) Det ska ha nylon/polyester fodring EJ fleece ;) då fällningssäsongen närmar sig! Fyllning 50-100 gram....

Några tips?

Sv: Täckestips?

Rambo är ju oustanding. Jag har ett Rambo California som uppfyller alla dina krav, de kostar ju lite men det är riktigt bra täcken. Mitt täcke har 100 g foder och är med glansig insida. Andas bra så det går att ha både inne och ute. Perfekt övergångstäcke.

Det finns också MÖJLIGHET att köpa till halstäcke och man kan ju lägga under ett täcke om man vill ha mer fyllning när det är kallare eller om man t.ex. har en klippt häst. Dvs. täcket funkar större delen av året.

Nu finns väll just inte California täckena att få tag i längre, men Horseware en snarlik, förbättrad modell nu.

Horseware :bow: Jag har rambo california (100g) men nu finns det nog inte längre. Men rambo orginal tror jag ska va samma sort och de är 100g i det och man kan köpa till hals också :)

Kan bara hålla med föregående, Rambo ÄR outstanding! Slitstarkt och otroligt hållbart (1000 D tror jag), andas, vattentätt. Men dyrt...

Håller med. Rambo california. Är inte dyrt med tanke på vad man får för pengarna, och om hästen ska ha täcket dygnet runt ska den väl ha ett bra täcke :D

Jag gillar Mark Todd, de har ett som är lilarutigt, mitt är 100g och jag är toknöjd, det har mina hästar haft som enda täcke i perioder.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 596
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 159
Senast: Darkie
·
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: Scata
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 294
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka