Täcket är trasigt!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 980
C

Cronis

Jag gick just igenom massa grejer, dvs, jag gjorde som KungTulle, hade ett sk. MSRöj i källaren.
Och upptäckte att min älskade ländtäcke från Mia´s är trasigt. Jag har inte användt det på säkert 5 år, så jag har förträngt det.

Hur lagar man detta?

039.JPG
040.JPG

041.JPG

Är det kanske nån bukefalist som vet nån täckeslagare i min närhet som kan fixa detta lite snyggt för en billig peng? Jag är inte alls haj på symaskinen själv, och hade en sådär IG i träslöjd ;)

Sv: Täcket är trasigt!

Beror på hur noga du är, men du kan ju prova att sprätta upp kantbandet och peta ner tyget + passpoalen och sy igen.
Annars brukar endel skomakare laga häst-täcken så du kan ju lyssna med en sådan?

då kan jag tyvärr inte hjälpa dig=)

Om du inte skickar täcket vill säga.

Finns en tjej här i haninge som lagar täcken.

www.hastsecondhand.se

Men det där är ju den lättaste täckesskadan att laga själv ju:p
Gör som kockan beskriver, kan sys på en vanlig symaskin om man tar det lugnt. Du kanske har nån snäll släkting eller vän som lånar ut sin symaskin?

Mvh Eem

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 528
L
Trav :cry: Var ute och körde min pålle igår, han har varit skitfin på sistone så jag brydde mig inte särskilt mycket om att han var lite... 2
Svar
24
· Visningar
2 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka