Sv: senaste rapport!

Till PiperGarden:
Din berättelse får mig att minnas en liknande olycka som jag var med om, om än inte fullt så allvarlig. Min var mer komisk än ngt annat även om det kunnat gå illa om det varit barmark.
Skulle ut med en ponnytravare på tredje intervallen på rakbanan. Plötsligt tycker lilla hästen att jag är på honom för mkt. Börjar stegra sig framför vagnen, jag släpper efter på tömmen och hästen rusar ut från rakbanan till det omgivande fältet. På ngt vis tappar jag fötterna ur öglorna på sulketten, fastnade i snön med tårna och dras ned under sätet samtidigt som jag klamrar mig fast vid tömmarna, fast besluten att inte släppa. Till slut stannar hästen och jag ligger blickstilla mellan däcken, under vagnen med ansiktet nerkört i snön i värsta Superman-ställningen för att inte skrämma hästen. Det var ju tur att snön var så djup. Som det nu blev led endast mitt ego då min tränare inte kunde sluta skratta åt mitt snötäckta ansikte på vägen t-bax mot stallet. Efter den dagen kunde hon inte ens se mig utan att börja fnissa. Men, men, det måste ju ha sett ganska roligt ut och vi var ju alla lättade över att allt gått bra.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: olycka

Jo, det är nästan så man önskar att de filmat hela vändan... Hade sett snyggt ut om man skickat in det till TV... :D
 
Sv: senaste rapport!

oj, glömde skriva att det var jag... glömde ju byta lösenord innan uppgraderingen... försöker få tag på Gunnar så jag kan få tillbax mitt gamla... *saknar*
 

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 189
Senast: Mezcal
·
K
Hundhälsa Halloj! känner bara att jag måste få dela med mig de här, känns bara så fruktansvärt hemskt och onödigt... :cry: vi tar de från början...
2
Svar
28
· Visningar
4 449
Senast: em-pirre
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
7 766
1
Hästvård Igår när jag tog in pållen upptäckte jag blod på vänster framben. Det hade varit ett himla bus och skoj i hagen innan jag tog in honom...
Svar
9
· Visningar
1 216
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp