Bukefalos 28 år!

Täcke till frusen tax

K

Kira2002

Det är hopplöst svårt att hitta något täcke som sitter som det ska på en tax, därför vänder jag mig till er alla härinne och hoppas någon kan komma med tips!

Taxen här hemma är ruskigt frusen och hatar allt vad väta heter med resultatet att han går och spänner sig och får problem i ryggen, därför måste nu ett välsittande täcke inhandlas.

Problemet är att han drar en 40 cm i rygglängd men omfånget på täcket får max vara vad det är på ett 30cm täcke, annars kryper han ur det i halsen...
Har ni några tips på täcken som finns i taxstorlek? Har hittat Obtrack men skulle gärna ha något som är lite varmare...
 
Sv: Täcke till frusen tax

Hittat ett på ÖB som faktiskt passar hyggligt till min taxkorsning. Det finns inne just nu, kostar 59:-, fodrat m fluffigt tyg o tål regn rel bra. :D
 
Sv: Täcke till frusen tax

Jag hade tittat på Hurttas täcken. De har en piffig lösning med dragsko i halsen vilket gör att man kan dra åt täcket så det passar riktigt bra. De har fleecetröjor/täcken (tycker mer att det ser ut som en tröja) tunna regntäcken och tjockfodrade täcken.

Jag har en av varje av de två förstnämnda och två av den sistnämnda sorten och är mycket nöjd med dem. Köpte dem stora för att min hund skulle kunna växa i dem och de har suttit perfekt hela tiden trots att hunden har ändrat i storlek och i början var de nog 1-2 nummer förstora. Nackdelen med Hurtta är att det inte är det billigaste på marknaden men kvalitén i dem är super!

Den enda justeringen jag har behövt göra är att jag fick korta in tygdelen som går ner över bröstet och in under magen. Den var i lite längsta på regntäcket men det löste sig med 10 små stygn
 
Sv: Täcke till frusen tax

röstar också för hurtta! ska själv beställa nåt värmande till min tax snart :)
 
Sv: Täcke till frusen tax

Jag säger också Hurtta :bow:! Fantastisk passform och funktionalitet, finns i många olika storlekar och så är det så snygga :love:!
 
Sv: Täcke till frusen tax

Kolla med metrobloggen.se/niketesse hon kan sy täcke till din tax! Jättefina!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en 23 årig gammal valack, fd. travare, som jag nu misstänker att jag kanske har täckat lite för lite :( Orsaken till att jag...
Svar
12
· Visningar
3 301
Utrustning Alltså nu blir jag snart galen! Jag har plöjt igenom en massa olika täcken till mitt kallblod, men det verkar hopplöst! Han har 145cm i...
Svar
8
· Visningar
2 475
Senast: Rie
·
Utrustning Nu är det dags att skaffa nya täcken till en av pållarna här hemma. Ett regntäcke och ett vintertäcke behövs. Regntäcket vi har haft...
Svar
12
· Visningar
1 627
Utrustning Har en polle som är lite frusen av sig & blir lätt stel & behöver värme... :) Kan inte bestämma mig & behöver lite tips.... Har ett...
Svar
2
· Visningar
954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp