Täcken vår/sommar

Sv: Täcken vår/sommar

Beror på temperaturer :p, men i regel så är det regntäcke på våren och naket på sommaren när det inte öser ner regn och är kallt.
 
Sv: Täcken vår/sommar

På sommaren är det naket men är det ösregn åker ett regntäcke på :)
Våren beror det på temperatur. Men fleecefodrat regntäcke brukar användas och naket inne
 
Sv: Täcken vår/sommar

Normalt sett inte täcken på vår/sommar.
Om hästen är helklippt så kan det behövas regntäcke alt tunt fodrat (fleece eller 100 g)täcke tidig vår.
 
Sv: Täcken vår/sommar

KL

naken om det er opphold. Regner det får han på HW Amigo 0 gr. Ev med 100 gr liner om det er kallt, evt hals på amigot om været virkelig er ille.
 
Sv: Täcken vår/sommar

Vad har ni för täcken på era hästar vår/sommar?

Naken vid fint väder och regntäcke om det regnar mycket.
Ibland har hon ett flugtäcke på sommaren.

Beror på väder, vind, insekter och vilken hage dem går i.

I vissa hagar är det mkt insekter = flugtäcke på
I vissa hagar inget skydd = täcke på vid dåligt väder
Går hon i hagen med vindskydd + skog så brukar inget täcke behövas.
 
Sv: Täcken vår/sommar

Jag har en ryggkänslig häst, så han har utetäcke ibland på sommaren. Flugtäcke med vattentätt tyg över rygg och länd om det småregnar, och ett sommarregntäcke med nätfoder om det är dagsregn.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
447
Senast: Mogge
·
Utrustning Är detta täcke värt sitt pris? Verkar bara finnas med disc front? Har provat disc front på vanliga täcke förut men tyckte inte om det...
Svar
15
· Visningar
1 326
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp