B

**BORTTAGEN**

Hur många utegångstäcken har ni till er häst? alltså regn & vintertäcken?

Jag har just nu ett 200gr täcke med tillhörande hals, och ett 300gr täcke med hals på väg.
Men det är lite lite tycker jag...funderar på ett tunt regntäcke för att göra täckesgarderoben perfekt..men är det onödigt eller inte? för det känns ofta som 200gr är för tjockt :smirk:
 
Till mitt varmblod har jag ett Macpro Combo med hals, ett EquieTheme Winter, ett Event Plus Winter med halvhals osså har jag ett TM regntäcke. Och en drös med Thermotäcken som osså används ute ibland vid övergångsperioder.

Till fjordan har jag ett TM Winter, ett TM regn o ett TM Thermo.
 
Jag har tre regntäcken, tuna utan foder
* Shires typhoon.. har fungerat bra hitintills
* Rambo horseware, grönt med röda remmar. Jättesmidigt och bra! :love:
* Thermomaster från förra året. Fungerar bra, men är lite tyngre att bära än rambo..
Vintertäcken har jag
* Mark todd, med avtagbar hals 300gr fyllning. Jättebra! :love:
* Gammalt thermomaster, grön/svartrutigt. 200gr. Fungerar också bra
* Blått kraffttäcke men bogveck och grejjer, ca 200gr fyllning. Ligger väldigt bra!
* thermotäcke, Qtrooper, 400gr fyllning. Jättemysigt!
 
Jag har ett regntäcke THERMO MASTER® SUPERFIT RAI med halvhals från hööks ett vintertäcke med halvhals 200g fodring och så ett vintertäcke från hööks THERMO MASTER® EXCLUSIVE 380g fodring, med löstagbarhals på!
Ja det kanske skulle vara en ide tycker jag att du skaffar ett tunnare regntäcke som du kan ha när det är bra väder under höst och vår! :)
 
Til vbl stoet har jeg:
- Helt tynnt regntäcke, helt uten foder.
- Litt foret regntäcke, med tynnt fleece foder.
- Vintertäcke, med foder. usikker på hvor mye, men 200 gr kanskje ?

Til ponnien har jeg:
- Helt tynnt regntäcke, helt uten foder.
- Tykkere regntäcke, med godt varmt fleecefoder.

Skulle vel ville hatt et tykkere foret vintertäcke til varmblodsen og et 200 gr til ponnien. Men de får klare seg med dette foreløbig. Legger heller et täcke under om det blir nødvendig. Og hals, ønsker hals til begge.
 
2 vintertäcken, ett horsesawer och ett grönt Odal täcke :love:
Och sen har jag ett regntäcke :love:
 
Jag har fått tänka om när det gäller hästens garderob.

Från början hade jag tre, fyra tjocka vintertäcken och två regntäcken. Har nu tre regntäcken, två vanliga med bara tunt nonripstop-tyg och tygfodrat, ett med liten hals som sluter tätt och som är fleecefodrat, lite varmare. Dessa två ska jag kombinera med innetäcken under vid behov och så när kylan riktigt biter får det bli innetäcke + vintertäcke.
 
Hmm...... Jag har:

Horseware Rambo Wug Plus, 375g
Horseware Rhino Wug Lite
KingsHead med hals, 350g
Bucas all-in-one
Bucas regntäcke+halstäcke
 
jag har

3 regntäcken

5 vintertäcken

med varierande fyllning, upp till 400 g
ett halstäcke som kommer användas i Januari-Februari när det är mellan -30 till -40 grader här
hästen är klippt på halsen
 
Har en hel drös med täcken, och bara en häst som ska ha täcke så... en del lär ligga några år om man säger så tills fölet är stor!

Men jag har i alla fall:
Vintertäcken:
*Horseware 200g, mörkblått&grönt
*Horse Farm ~300g med bogveck, blått
*ThermoMaster (ett med lite högre manke) blått, oanvänt :love:
*Horseware Rhino 200g mörkblått & grönt
*ThermoMaster (ett gammalt, svart & grönt) med klarblått TM-halstäcke till
*Shire minst 400g med tillhörande hals, grått, oanvänt :love:
*Gammalt grönt vintertäcke typ 300g
*Gammalt grått/rött med teddyfoder

Regntäcken:
*ThermoMaster Rain, svart & grått/beige
*Börjes regntäcke, grått ofodrat
*Event (ett tunt vintertäcke som bara var fleecefodrat, har tagit bort fodret och har som "smutstäcke") Mörkblått.

Och en hel j-kla hög med stall/transport/svettäcken...

Gillar prylar... nä o nej! :angel:
 
min fodervärdshäst har ett regn- (fleecefodrat) och ett vintertäcke.
 
Min häst har:
2 st. ofodrade regntäcket
1 st. bucas smartex rain
1 st. bucas smartex all-in-one
1 st. tib-täcke med hals, 220g
1 st. vintertäcke, 400g

Det är lagom för min häst som är helklippt...
 
Jag har två ofodrade regntäcken, som Besten klarar sig med ännu någon månad.
Sedan blir det regntäcket med fleecefoder, Källkvists Olympic Light Protector heter det visst. Jag har även ett annat Källkvisttäcke som inte är fodrat med fleece eller utan med något "filtaktigt".
Om det blir riktigt kallt har jag ett 200-gramstäcke också.

Dessutom har jag ett 400-grams, som mitt halvblod behövde när det blev svinkallt. Det täcket är dock alldeles för varmt för Besten.

Immer
 
Jag har ett regntäcke och ett vintertäcke. Vet ej hur många gram vintertäcket är men det är tjockt(5cm?)
Ska köpa ett nytt regtäcke nu för det andra är sönderrivet av e elak( ;)) hästkompis. Det är lagat och funkar ok men vill ändå ha ett helt.
 
Jag har ett olympic regntäcke som är fleecefodrat och ett macpro rain i "reserv"(det är tunt fodrat med bomull och är inte alls lika vattentätt som olympic.)...och har ett olympic vintertäcke och ett annat i reserv(kommer inte ihåg hur vilket märke).
 
Jag har ett rejält vintertäcke från Eriks...villket jag inte kommer ihåg vad det hette nu ....det är allt jag har. Och det används ytterst sällan.
 
Jag har två fodrade vintertäcken + ett som jag aldrig använder (som inte är helt vattentätt). Sen har jag ett regntäcke också.
 
jag har: ett ofodrat regntäcke, Event
2 mellantjocka täcken;Ett Horseware rhino 200g, och ett av okänt märke. :smirk:
2 vintertäcken, ett Horseware Rambo Wug heavy och ett Horsesaver.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 787
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 467
Senast: fejt
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp