panzy

Trådstartare
varför glider alla mina täcken bakåt??? Pållen som rids måste (enligt mig) ha täcke trots att han verkligen hatar det. har fått för mig att han kanske tycker täcken sitter fel (fel storlek kanske???) han har nu 135, spänns på innersta i bogen men glider bakåt så att det spänner i bogen= skav och så hänger det bak. Nån som har nån idé på vad man kan göra???
 
Kanske skulle testa ett täcke med halvhals så att inte kanten på täcket kan lägga sig bakom manken :confused: Du får väl låna lite täcken och se om det är något speciellt märke som ligger bättre än andra.
 
Har du testat det där horseware, men halvhals och spännen som man knäpper fast i en ring fram på bogen, för att ge bogfrihet??
 
Jag tycker att täcken som är fodrade med fleece tenderar att bara glida bakåt, vilket jag tror beror på att fleecet glider finfint medhårs men inte mothårs. Täcken med en halare insida fungerar mycket (t ex termotäcken, brukar vara lite glattare även på insidan), prova ett sådant!
 
har täcken som är glatta på insidan, de glider också :smirk:
funderar på om man kan göra nya hål i tygremmarna i bogen, nån som vet hur???
 
Min upplevelse är att de täcken som glider bak är av dålig passform. Jag fick testa supermånga täcken innan jag hittade ett som passade perfekt! Enent Plus passar jättebra! Även fast det är stort så ligger det kvar, det glider inte bak utan det är alltid lite utrymme kvar framme vid bogen, det verkar jätteskönt. Däremot har vi oxå ett Shires regntäcke som visserligen ligger helt okej, men är lite trångt på det sättet att det glider bak. Men vi är ändå nöjda med det.

Men som sagt - Event Plus :love:!
 
Har också en flicka som praktiskt taget alla täcken glider bakåt på, men, som någon här sa, Horsewares ute täcke med hals (jag har helhals, men halvhals är säkert också bra) som man knäpper två karbin hakar i en ring är ett superbra täcke. Varmt, vattentätt, andas jättebra och ligger där det ska. Kostar en del, men det är det definitivt värt. Horsewares thermo täcken är också mycket bra =)

//Lilla jag :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, Jag har en unghäst med smalt bogparti. Hon bör ha 155 i täcken (helst 150). Men problemet är att alla täcken blir för stora kring...
Svar
9
· Visningar
2 052
Senast: MayGrace
·
L
  • Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Ajaj
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 029
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp