Täcken????

I

ior_asna

Vet någon nåt ute täcke som tål mycket "stryk" ?
Min häst har nu ett regntäcke från hööks, men det får jag laga varje dag... rätt less.
 
Alla täcken som inte är från H**ks. Typ :smirk:.
Är det ett TM Rain, så råder jag dig att köpa ett nytt.
Det är värdelöst.
 
jo tack har märkt det.
Finns det något märke som är så där extra slitstarkt???
 
Horseware och Bucas har jag till min häst och de har hållt i flera år, inte en repa.... Sen har inte jag den livliga typen av häst heller...
 
Jag hade ett kalastäcke till min ponny under två vintrar från Treadstone. Goliath heter det och är det absolut bästa täcket jag någonsin haft. Nu gick det sönder lagom tills det att jag skulle ta bort min ponny, men det har hållit jättebra ända tills dess! Annars tror jag att Horseware-täckena e bland dom absolut bästa täckena på marknaden.
 
Men Sverigetäcket är så komplicerat att knäppa, otroligt mycket att pilla med...
 
Men Sverigetäcket är så komplicerat att knäppa, bara pillerispännen och man blir aldrig klar. Ett bra täcke skall dels vara hållbart, dels ha bra snabbspännen och dels ha en bra skärning (eller hur man säger, ett bra mönster)
/P
 
Jag skulle tippa på att Exklusivs slitstarkaste täcke är väldigt hållbart, eftersom de saluför det med följande text:

"Exklusiv är vårt allra bästa täcke,oerhört rivstarkt går ej att riva sönder.Helt vind och vattentät med full andasfunktion.Inga skarvar utan täcket är tillverkat i ett enda stycke vilket gör att täcket ej har några sömmar som kan läcka eller gå sönder.Ett riktigt proffstäcke som normalt kostar det dubbla"

Fast jag vill hellre att täcket går sönder än hästen.
 
Jösses, jag lyckades pilla in två inlägg om samma sak, det var inte meningen.
Det var ju bra att du tagit bort bensnörena bak för de är så onödiga. Knäppningen framtill med snabbspännen har jag inte sett, har väl bara stött på gamla modeller där man måste trä in och hitta små hål och trä ut igen.
Det var ju bra att de äntligen lyckats göra ett praktiskt täcke!
/P
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
987
Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
366
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 209
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett...
Svar
6
· Visningar
771
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp