Täcken????

I

ior_asna

Vet någon nåt ute täcke som tål mycket "stryk" ?
Min häst har nu ett regntäcke från hööks, men det får jag laga varje dag... rätt less.
 
Alla täcken som inte är från H**ks. Typ :smirk:.
Är det ett TM Rain, så råder jag dig att köpa ett nytt.
Det är värdelöst.
 
jo tack har märkt det.
Finns det något märke som är så där extra slitstarkt???
 
Horseware och Bucas har jag till min häst och de har hållt i flera år, inte en repa.... Sen har inte jag den livliga typen av häst heller...
 
Jag hade ett kalastäcke till min ponny under två vintrar från Treadstone. Goliath heter det och är det absolut bästa täcket jag någonsin haft. Nu gick det sönder lagom tills det att jag skulle ta bort min ponny, men det har hållit jättebra ända tills dess! Annars tror jag att Horseware-täckena e bland dom absolut bästa täckena på marknaden.
 
Men Sverigetäcket är så komplicerat att knäppa, otroligt mycket att pilla med...
 
Men Sverigetäcket är så komplicerat att knäppa, bara pillerispännen och man blir aldrig klar. Ett bra täcke skall dels vara hållbart, dels ha bra snabbspännen och dels ha en bra skärning (eller hur man säger, ett bra mönster)
/P
 
Jag skulle tippa på att Exklusivs slitstarkaste täcke är väldigt hållbart, eftersom de saluför det med följande text:

"Exklusiv är vårt allra bästa täcke,oerhört rivstarkt går ej att riva sönder.Helt vind och vattentät med full andasfunktion.Inga skarvar utan täcket är tillverkat i ett enda stycke vilket gör att täcket ej har några sömmar som kan läcka eller gå sönder.Ett riktigt proffstäcke som normalt kostar det dubbla"

Fast jag vill hellre att täcket går sönder än hästen.
 
Jösses, jag lyckades pilla in två inlägg om samma sak, det var inte meningen.
Det var ju bra att du tagit bort bensnörena bak för de är så onödiga. Knäppningen framtill med snabbspännen har jag inte sett, har väl bara stött på gamla modeller där man måste trä in och hitta små hål och trä ut igen.
Det var ju bra att de äntligen lyckats göra ett praktiskt täcke!
/P
 

Liknande trådar

Utrustning Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Kristall10
·
Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
661
Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
539
Senast: Leeelot
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp