Täckesdax...

P

poseidon

Jag har letat med ljus och lykta efter ett täcke som utesluter regn och rusk, är lagomt tjockt och har en halv hals. Det som föll mig bäst i smaken var Rambos Wug. Men...3000:- för en fattig student är en del. Finns det billigare alternativ som liknar mina krav?

Tacksam för tips!

MVH / Poseidon :)
 
har själv ett rambo wug som är superbra.

men såg idag ett shires i samma modell fast med bogveck och vanlig boknäppning 300gr fyllning för 499:- på eko, ska själv köpa ettsånt till den store lite längre fram då jag känner att det kan vara värt att testa till det priset, jag vet ju själv att det inte håller samma kvalitet som rambon men det är säkert bra till det priset.
 
Detta har jag, ett Event Plus Winter täcke. Det tycker jag är kanon. :love: Det är gaska tunt, så det passar på våren o hösten och milda vinterdagar. Eller med thermotäcke under på vintern tex, det har jag. :)
Vet inte vilken prisklass du tänkt dig, men detta är ju lite billigare iaf. 998.-
 
Jag köpte mej ett TM Superfit Rain på rea på Hööks för 650:- :love: :love: :love:
 
Vad är "lagom tjockt"? :confused:

Nu när det är flera + grader så har min ena häst ett Shire fodrat regntäcke som kostar runt 500:-. Den andra har Börjes vintertäcke jag inte minns namnet på, men det kostar under tusenlappen. Han är också snustorr varje dag.

De har även Börjes Macprotäcken när det är många minus, de är tjocka och goa´. Kostar runt 1500:- hos Börjes vill jag minnas. Inte heller de har läckt ngn gång.
Fö de bästa täcken jag haft! :bow:

Har även ett Svea Sverige vintertäcke med sk halvhals till ena hästen (ett till beställt till den andra), och inte heller det har ngn gång läckt igenom.
Det nya jag beställt kostade med frakt 1500:-.
De är i tjocklek mitt emellan Macprotäckena och de fodrade regntäckena jag nämnde först.
 
jag har Shire täcket 300 gr med lite högre hals från Eko för 499 kr. Funkar utmärkt! :love: Rekomenderar det!
 
Skulle någon kunna vara snäll och maila mig vart man kan hitta dessa billiga Shiretäcken. Går det att beställa på nätet eller finns det någon affär som säljer dom. Tycker det låter som ett billigt bra allternativ när man som student har det snålt i pengaboken.
 
De finns på Ekohallen. Någon annanstans vet jag inte tyvärr...
Köpte vintertäcket Stormbreaker 300gr fyllning för 499 kr!
Haar även ett tunnare Stormbreaker 100gr fyllning, bra som regntäcke. 449 kr!
Ett Shire stalltäcke, 200 gr fyllning 299 kr!
De funkar alldeles utmärkt :love:
 
Dom täckena är säkert jättebra. Men jag vet tyvärr inte vart ekohallen ligger. :confused: I vilken stad kan man hitta ekohallen?
 
Tack det var snällt. Jag ska ner till stockholm på horseshowen så jag kanske hinner förbi den affären oxå då. Men hmm, vart i stockholm finns affären. Är inte så jättebevandrad i den stan. :confused:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 362
Hemmet Jag blir galen på flugor inne och vill dessutom kunna ha dörren öppen för att få lite bättre klimat. Har letat med ljus och lykta efter...
Svar
19
· Visningar
1 611
Senast: Shaggy
·
Utrustning Letar täcken till b-ponnyn och det är verkligen inte helt enkelt. Han har 105 i täcken, och så små finns ju ofta inte alls, och om det...
Svar
19
· Visningar
1 092
Senast: Pudlan
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 317
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp