Bukefalos 28 år!

Men vart köper man ett draperi?

athena

Trådstartare
Jag blir galen på flugor inne och vill dessutom kunna ha dörren öppen för att få lite bättre klimat. Har letat med ljus och lykta efter ett bra draperi att hänga i ytterdörren men går helt bet. Jag vill inte ha ett nät utan ett sånt som man kan "gå igenom" dvs bambu, "pärlor", eller liknande. Hoppas ni fattar :D.

Finns många på VidaXL men efter lite googlande verkar det vara tidernas blufföretag så där vill jag inte beställa. Tips?
 
Jag har också letat efter det här, jag vill kunna ha ytterdörren öppen sommartid så att hundarna kan gå ut och in som de vill, men ändå minska mängden myggor/flugor/andra insekter som kommer in.

Jag har testat myggnät för dörren med magneter i mitten som ska hålla nätet på plats men ändå tillåta att man går ut och in hyfsat smidigt - det gick sönder efter några timmar med hundarnas användning...

Av de jag hittar verkar det dock vara problem just nu med att de är slut på lager
 
Jag har också letat efter det här, jag vill kunna ha ytterdörren öppen sommartid så att hundarna kan gå ut och in som de vill, men ändå minska mängden myggor/flugor/andra insekter som kommer in.

Jag har testat myggnät för dörren med magneter i mitten som ska hålla nätet på plats men ändå tillåta att man går ut och in hyfsat smidigt - det gick sönder efter några timmar med hundarnas användning...

Av de jag hittar verkar det dock vara problem just nu med att de är slut på lager

Har du haft ett nät som är delat i två med magneter i mitten? Det pajade min hund ganska direkt också. I år köpte jag ett tredelat nät med tyngder längst ner, det har hållit mycket bättre! Är inte trasigt någonstans och hunden kommer in/ut lätt. Enda negativa är att om det blåser mycket så rör det sig så pass mycket så att det öppnas, men annars så är det helt still. Jag har alltid dörren öppen från morgon till kväll (har inhängnad gård så hunden får gå som hon vill) och jag har haft en fluga inne allt som allt i år, trots blåsiga dagar.
 
Har du haft ett nät som är delat i två med magneter i mitten? Det pajade min hund ganska direkt också. I år köpte jag ett tredelat nät med tyngder längst ner, det har hållit mycket bättre! Är inte trasigt någonstans och hunden kommer in/ut lätt. Enda negativa är att om det blåser mycket så rör det sig så pass mycket så att det öppnas, men annars så är det helt still. Jag har alltid dörren öppen från morgon till kväll (har inhängnad gård så hunden får gå som hon vill) och jag har haft en fluga inne allt som allt i år, trots blåsiga dagar.
Ja, det var tvådelat med magneter för mitten som jag testade. Mina hundar kommer ofta genom dörren i ganska högt tempo (i båda riktningarna) så det överlevde inte särskilt länge :cautious:

Kan du PM:a vilket nät det är du har köpt nu som fungerar för dig? :)
 
Har du haft ett nät som är delat i två med magneter i mitten? Det pajade min hund ganska direkt också. I år köpte jag ett tredelat nät med tyngder längst ner, det har hållit mycket bättre! Är inte trasigt någonstans och hunden kommer in/ut lätt. Enda negativa är att om det blåser mycket så rör det sig så pass mycket så att det öppnas, men annars så är det helt still. Jag har alltid dörren öppen från morgon till kväll (har inhängnad gård så hunden får gå som hon vill) och jag har haft en fluga inne allt som allt i år, trots blåsiga dagar.
Jag vill också ha PM om det braiga nätet. Har förbrukat tre såna dåliga nät hittills i sommar pga hundar..
 
Ja, det var tvådelat med magneter för mitten som jag testade. Mina hundar kommer ofta genom dörren i ganska högt tempo (i båda riktningarna) så det överlevde inte särskilt länge :cautious:

Kan du PM:a vilket nät det är du har köpt nu som fungerar för dig? :)

Samma med min också, blir liksom raketfart ibland (speciellt om grannens katt kommer in på gården och hälsar på! :nailbiting:) så nätet hann inte öppna sig, eller så sprang hon för nära karmen så det tog stopp eftersom det var fastnitat på karmen. :meh: Skickar PM!
 
Jag vill också ha PM om det braiga nätet. Har förbrukat tre såna dåliga nät hittills i sommar pga hundar..

Då lägger jag upp det här istället, det borde man väll kunna göra? Köpt på Jysk för runt en hundring.
936AC889-14DB-4DAF-830F-23B85AD937F8.png

Det är som sagt tredelat och sitter bara fast upptill. Det är bara kardborre så jag har säkrat lite extra med häftstift, har setat uppe sen i maj och har inte gått sönder alls än. Då har jag både barn och hund som ränner in och ut.
 
Då lägger jag upp det här istället, det borde man väll kunna göra? Köpt på Jysk för runt en hundring. Visa bifogad fil 73038
Det är som sagt tredelat och sitter bara fast upptill. Det är bara kardborre så jag har säkrat lite extra med häftstift, har setat uppe sen i maj och har inte gått sönder alls än. Då har jag både barn och hund som ränner in och ut.
Tusen tack! Det ska införskaffas!
 
Clas olson har ett bra nät med 4 lameller för 149 pickadollar, har ett själv och jag tycker det funkar utmärkt.
https://www.clasohlson.com/se/Insektsnät-lamell/p/Pr341116000

Ja, jag tror som sagt på att ha dessa som är delade i fler lameller.

Hur är tyngderna i detta nät? Mitt fladdrar som sagt när det blåser, hade gärna haft mer tyngd i botten, även om det nu inte släpper in insekter trots detta, så hade jag gärna haft det mer stilla vid blåsväder.
 
Ja, jag tror som sagt på att ha dessa som är delade i fler lameller.

Hur är tyngderna i detta nät? Mitt fladdrar som sagt när det blåser, hade gärna haft mer tyngd i botten, även om det nu inte släpper in insekter trots detta, så hade jag gärna haft det mer stilla vid blåsväder.
Jag tycker det funkar bra, har ibland satt tyngder i nätet på grund av en muppig katt som demonstrerar sitt missnöje med nätet genom att springa fram och tillbaka och leka svängdörr, sätter jag tyngderna i slår lamellerna ihop snabbare. Men de funkar för vinden tycker jag.
 

Liknande trådar

Hemmet Börjar bli galen på att otäcka insekter letar sig in i lägenheten så fort jag har mitt sovrumsfönster öppet 😭 Jag köpte sånt där nät man...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 434
Senast: Calmiche
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp