täckesimpregnering

panzy

Trådstartare
Nån som vet något bra impregneringsmedel???
Har använt börjes i år och dränkte in täcket med det läcker ändå. Täcket (också från börjes) är aldrig tvättat och det används inte speciellt mycket. Förra vintern, då jag precis köpt det så läckte det också....
Känns liksom meninslöst att lägga på täcke om hästen är genomblöt över ryggen när han kommer in ändå...
 
Det impregneringsmedlet du använt är jätte bra, men inte på täcken som ska andas.
Jag har själv upplevt precis samma sak som du.
Men så blev jag tipsad om att tvätta täcket och sen spruta på medlet från Bucas.
Och jag har ett regntäcke som aldrig varit regntätt, men nu är det regntätt!!
Så nu har jag tvättat alla regntäckena och ska sedan spraya alla med Bucas medlet.
Det är mitt tips.
 
Jag har använt impregnerings medlet från H**ks och Gran**den.
Jag gillade bäst det från H**ks
Har hållit mina täcken vattentäta :)
Men jag vet inte hur det är med andasfunktionen på det medlet.
 
Det är inte så att du har ett grått RS-täcke? Det var tydligen MÅNGA som fick läckande sådana förra säsongen... :smirk:
De flesta jag känner fick dock sina utbytta mot "hela" täcken.
 
jo, jag tror det är ett sånt... men det lär väl inte gå att byta det fortfarande... Får väl försöka med nått annat medel...
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: MayGrace
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
841
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
662
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 930
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp