Bukefalos 28 år!

Corax

Trådstartare
Min katt som nu är ett halvår har gigantiska hörntänder. Både i under och överkäke.
Och självklart undrar jag om det är möjligt att dessa huggtänder kan växa sig för stora så att de orsakar problem.
Kan tillägga att det är en Helig Birma jag har... och jag har ingen tidigare erfarenhet av rasen.
 
Sv: Tänder

Har han tappat mjölktänderna? Eller har han kanske dubbla hörntänder just nu? Min huskatt hade dubbla på alla 4, så hon såg ut som en jag vet inte vad.

Dom byter ju tänder i den åldern.
 
Sv: Tänder

MissFideli skrev:
Min huskatt hade dubbla på alla 4, så hon såg ut som en jag vet inte vad.

En sabeltandad tiger med dubbel uppsättning tänder! :idea:

(Det kändes som det när kliiiade i Olivers tänder.)
 
Sv: Tänder

Jo han har tappat dem...
De nya går ju ner i tandköttet (men han har inga sår eller har ont)i åtminstonde nederkäken (alltså de som sitter i överkäken)och syns när han har munnen stängd. Ser ut som en liten vampyr. =P
 
Sv: Tänder

När de precis fått sina permanenta hörntänder så ser de till en början ganska groteska ut. Han växer nog snart i dem! ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag står inför det angenäma problemet att jag behöver en till katt 😁. Efter att ena katten blev sjuk och inte klarade en operation för...
2
Svar
28
· Visningar
2 251
Senast: Noxos
·
Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
889
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Bison
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 012
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp