Tänker för mycket

Jag tänker för mycket, på vad jag borde göra och vad jag vill göra. Och vad som vore smart att göra.

Och jag blir bara matt och går och lägger mig i stället.

Det är synd att jag behöver pengar. Så mycket energi går åt till att fundera på vad jag ska göra för att få in de där pengarna. Och jag vet inte. Jag känner mig helt vilsen. Det känns som om enda alternativet är att underkasta sig och göra något man inte vill.

Jag funderar också på den där flytten till Skåne som jag vill göra. Idag kollade jag på utbudet av jobb i Skåne och chockades av hur mycket jobb det finns där. Nästan 9000 i hela länet. Här finns det 1760 i hela länet.

Jag vet inte heller hur jag skulle klara en flytt till Skåne. Tänkte ju att jag nu under sommaren ska ut och övningsåka, men vad fan gör jag om jag får en panikattack rätt som det är? Har ju ingen back up plan. Kanske ta in på camping där det finns folk? Men då är svårigheten att hitta en camping som inte kräver ett onödigt medlemskap. Jag vill inte vara medlem. Jag vill bara ha en plats där jag kan parkera bilen och sova.

Men så tänker jag på de där utbildningarna också. De leder ju inte till jobb. Fan vad tråkigt liksom.

Jag funderar ju på att starta något eget efter utbildningarna. Men jag saknar plan. Och så måste jag orka ta tag i saker. Inte bara gå och lägga mig som jag gör nu.

Varför ska livet vara så övermäktigt hela tiden?
 

Jag kanner ofta samma - att jag tanker for mycket pa vad jag borde gora, men att jag ocksa inte riktigt vet vad jag VILL gora.
Det kanns overmaktigt och framforallt som livet springer ivag - "life is what's happening whilst you're busy making plans" - men jag vet inte riktigt hur jag ska bryta ut.

Sa inga losningar, men jag sitter ofta i samma situation
 
Ändå verkar många trivas på sina jobb. Jag ställde den frågan här och det var ytterst få som hatade sina jobb. Sen var det väl en del som tyckte jobbet var ok också.

https://www.bukefalos.se/threads/trivs-du-med-ditt-jobb.1513494/
Jag svarade okej i den omröstningen. Jag räknar inte med att någonsin vara glad i att gå till jobbet - det hände inte ens när jag jobbade med hästarna. Det är något som måste göras ungefär som tandborstning och betala räkningar, men man kan försöka göra det så trivsamt som möjligt.
 
Ändå verkar många trivas på sina jobb. Jag ställde den frågan här och det var ytterst få som hatade sina jobb. Sen var det väl en del som tyckte jobbet var ok också.

https://www.bukefalos.se/threads/trivs-du-med-ditt-jobb.1513494/
Jag trivs jättebra med mitt jobb, och jag svarade säkert det i den tråden också. Men om jag kunde välja skulle jag jobba 50%, för då hade jag haft mer tid och ork för min kreativitet, som t.ex. att skriva böcker. Eller varför inte att LÄSA böcker. Tyvärr är det ekonomiskt omöjligt för mig att inte arbeta heltid. Jag behöver pengar till bil, hus, mat, el, djuren, osv, osv, osv.... Som majoriteten av folk med andra ord.
 
Ändå verkar många trivas på sina jobb. Jag ställde den frågan här och det var ytterst få som hatade sina jobb. Sen var det väl en del som tyckte jobbet var ok också.

https://www.bukefalos.se/threads/trivs-du-med-ditt-jobb.1513494/

Jag svarade att jag älskar mitt jobb. För det gör jag. Men skulle ekonomin gå ihop sig så jag inte behöver arbeta, så skulle jag säga upp mig direkt. Nu lutar det mer åt att jag kanske kan gå ned på 50-60 % när jag är 55-60 år (lite beroende på min utgiftsnivå såklart) och jobba så fram till pensionen. Det känns ok det med, även om det vore fantastiskt att inte behöva arbeta.
 
Jag vill ju tjäna mina pengar på något jag gillar att göra, inte något jag avskyr eller är likgiltig inför. Jag vill känna att jobbet är meningsfullt. Det har jag inte känt på något av de jobb jag varit på.
 
Jag vill gärna jobba men inte heltid. Men det är heltid som gäller av många olika skäl.

Nu ofrivilligt arbetssökande och har ingen aning om jag får ett jobb igen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok En tillfällig flytt till Skåne hägrar. Tänkte att det skulle vara lagom att flytta till hösten. Men hur göra man? Jag vill ju inte sälja...
Svar
19
· Visningar
1 768
Senast: Eurydome
·
  • Artikel
Dagbok Jag fick brev från arbetsförmedlingen idag. Där fanns bl.a. info om de yrken jag söker jobb inom. Och jag rekommenderades att söka...
Svar
0
· Visningar
510
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 412
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vem hjälper hjälparen?
  • Trött och arg
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp