Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Haha det tror jag nog knappast, eller jag har aldrig någonsin sätt det. På sin höjd att någon på en pytteliten lokaltävling ridit in på prisutdelningen barbacka men aldrig tävlat utan sadel.
Fast nu när jag tittar i TR (2001) så står det att "Sadling och bettsling är i princip fri" och inget annat om sadel. Men jag tror dock inte att det är särskillt lämpligt.
Men de står inte att man måste ha det! Är de då så att man kan tolka de som man behagar eller ska man tolka de som att man måste ha de? Det handlar om klubbtävling i 70cm clear round, lätt eller lätt:C!
Jag kunde inte hitta att det stog att man måste ha det. Men jag tycker absolut att du skall ha sadel om du har någon även fast det bara är en liten tävling, risken är att du bara dunsar på ryggen och stör hästen.
Det står "sadling och betsling är i princip fri", det innebär att man kan själv välja sadeltyp, inte att man får rida utan, det står fri och inte frivillig.
Hästnyheter Lägger till ett ”till synes” här eftersom problematiken ligger i just frågan om ömsesidighet. En sån sak kan ju vara komplex även för de...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.