Bukefalos 28 år!

tävla imorgon;)

G

grl

Ska starta LB:1 imorgon och funderar på hur lång tid man kan räkna att varje ekipage tar? 3-4 minuter? Startar rätt tidigt i klasserna och vill gärna hinna rida fram ordentligt, men inte FÖR tidigt....
 
Sv: tävla imorgon;)

Numera brukar man tillämpa fasta starttider, då vet man ju exakt när man ska rida :)
 
Sv: tävla imorgon;)

Det brukar va 7 min. Vet inte om det kan variera i olika distrikt av någon anledning, men jag räknar alltid på 7 min per ekipage så brukar det stämma med starttider.
Även när det är fasta starttider så brukar det va 7 min, så länge det inte är dressyrryttartest. Det är enda gången som det var 8 eller 9 min per ekipage. Men det kan kanske oxå variera!
 
Sv: tävla imorgon;)

Tack! Vad skönt, tävlar bara hoppning o FT, så det är dressyrpremiär för oss.:)
 
Sv: tävla imorgon;)

Fast om du tävlar FT så borde du ha tävlat dressyr också :)

Men som någon sa brukar det vara fasta starttider som följs :)
 
Sv: tävla imorgon;)

Fast i så låga klasser är det väldigt ovanligt med fasta starttider. I LB:1 kan du räkna med 9-10 ekipage/timme, då har du gott om tid.
 
Sv: tävla imorgon;)

FT dressyren i debutantklass är ju inte speciellt avancerad;). Inte lika seriöst som en "riktig" dressyrtävling direkt... Så jag ser nog det här som dressyrtävlingsdebut;)
 
Sv: tävla imorgon;)

Nix det är inte alls ovanligt med fasta starttider i LB, nästan alltid fasta starttider även i de klasserna.
 
Sv: tävla imorgon;)

Beror väl på var ts bor men här är det fasta starttider på lokala tävlingar (LC-LA) i 95% av fallen.

Om inte räknar jag 7 min i LB o 6,5 i LC.
 
Sv: tävla imorgon;)

Jo, det var fasta tider här med, men pga strykningar sent blev det iallafall ändringar, men det gick bra ändå! Fick två nya insikter; hästen ska vara helklippt och ha vita benlindor när man tävlar dressyr... Ja, ja får ta det nästa gång;)
 
Sv: tävla imorgon;)

Jo, det var fasta tider här med, men pga strykningar sent blev det iallafall ändringar, men det gick bra ändå! Fick två nya insikter; hästen ska vara helklippt och ha vita benlindor när man tävlar dressyr... Ja, ja får ta det nästa gång;)

Men du får inte ha något på benen på hästen när du tävlar, varken lindor eller skydd. Inne på tävlingsbanan alltså - men du kanske menade på framridningen?
 
Sv: tävla imorgon;)

Jag tävlade också idag och såg faktiskt flera halvklippta hästar (förutom min egen då), och jag reagerade så det är ju inte så vanligt :p Jag rider även med svarta skydd på framridningen, tävlar helt enkelt för sällan för att lägga pengar på vita, än så länge ;)

Ang. tiderna så ska fasta starttider hållas, oavsett strykningar, om inte närmast efter en strykning tycker att det är okej.
 
Sv: tävla imorgon;)

Oj, tur du skrev det för jag såg dem inte på banan... Vilket jobb att linda dem bara för framridningen, måste vara enklare med skydd? Jag ska nog klippa min iaf, han är långhårig, behöver ju inte ta allt men det som är lurvigt...
Hur som gick inte premiären speciellt bra, han var väldigt spänd, vi kom ur det stundtals på framridningen men väl inne på banan hann jag aldrig få tillbaka lösgjordheten.:cry:
 
Sv: tävla imorgon;)

Japp det är riktigt lyxigt, bara några klubbar som envisas med ickefasta, så irriterande.
 
Sv: tävla imorgon;)

Ja, skydd är definitivt att föredra. Jag har fina vita dressyrskydd till dylika tillställningar. Men man får inte glömma ta av dem före inridning på banan. Rider du in med skydd blir du diskad per automatik. Om din häst inte prompt behöver skydd - rid fram utan skydd, klart behändigare.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 919
Senast: hhere
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 313
Senast: Fiorano
·
Hemmet Jag har en surdeg (råg) i kylen som matas varje vecka för ett bröd jag regelbundet bakar. Nu behöver jag 350 g surdeg för ett annat bröd...
Svar
11
· Visningar
597
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp